با شهدای خبرنگار (3)؛

معلمین مانع فعالیت منافقین در مدارس شوند

خبرنگار شهید «مرتضی چمن» در فرازی از وصیتنامه خود نوشته است: از معلمین محترم تقاضا دارم که با تربیت صحیح دانش‌آموزان جایی برای فعالیت منافقین و کفار در مدارس و دانشگاه‌ها نگذارند.
کد خبر: ۲۵۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ - 05August 2017
معلمین محترم جایی برای فعالیت منافقین در مدارس نگذارندبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «مرتضی چمن» یکی از 10 خبرنگار شهید عرصه رسانه استان کرمان است. آنچه که در زیر می‌خوانید بخشی از زندگینامه و وصیتنامه این خبرنگار شهید به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار است.

شهید مرتضی چمن در روستای رحمت‌آباد ریگان از توابع شهرستان بم متولد شد. به دلیل فقر و مشکلات مالی خانواده از ادامه تحصیل محروم شد و در مغازه‌ای شاگردی کرد. دوران خدمت سربازی را در سیستان و بلوچستان سپری کرد. طی این مدت چندین مرتبه به جبهه اعزام شد و زمانی که از جبهه برمی‌گشت به خانواده شهدا و رزمندگان سرکشی می‌کرد.

آخرین مسئولیت شغلی او خبرنگاری برای روزنامه جمهوری اسلامی در بم بود.

او در عملیات کربلای 5 حضور فعال داشت و فرمانده دسته بود و در همین عملیات به آرزوی دیرینه خود رسید و آسمانی شد.

گزیده‌ای از وصیتنامه شهید مرتضی چمن

پروردگارا! تو را سپاسگزارم که توفیقی نصیبم کردی که در خدمت سربازان امام زمان (عج) و خونخواهان امام حسین (ع) و شهدای کربلا و شهدای جمهوری اسلامی باشم.

پروردگارا! در این راه مقدس که دفاع از دین مقدس اسلام و جمهوری اسلامی است مرا ثابت قدم بدار تا در نبرد با دشمنان دینت آن گونه که تو راضی باشی انجام وظیفه کنم.

خداوندا! کریما! رحیما! اگر مصلحت می‌دانی ظهور حضرت مهدی (عج) را نزدیکتر بگردان.

از معلمین محترم تقاضا دارم که با تربیت صحیح دانش‌آموزان جایی برای فعالیت منافقین و کفار در مدارس و دانشگاه‌ها نگذارند و انجمن‌های اسلامی را تقویت کنند.

مادر جان ! اگریک وقت از خبر شهادت من با خبر شدید به یاد زینب (س) خواهر بزرگوار امام حسین (ع) باشید و برای مظلومیت آن بزرگوار گریه کنید.

می‌دانم که حق داری گریه کنی اما برای علی‌اکبر امام حسین (ع) و 72 تن از شهدای کربلا گریه کن.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها