حسن درّی:

۱۵ درصد از اعتبارت دولتی در حوزه نظامی هزینه می‌شود

حسن درّی در همایش اقتصاد دفاع، دفاع اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گفت: طبق آمارهای بین المللی، ایران ۱۵ درصد از هزینه های دولت را به هزینه نظامی اختصاص می‌دهد و سرانه نظامی ایران نسبت به سرانه نظامی جهانی پایین تر است.
کد خبر: ۲۵۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ - 17August 2017
۱۵ درصد از اعتبارت دولتی در حوزه نظامی هزینه می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «حسن درّی» عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) در همایش اقتصاد دفاع، دفاع اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با موضوع اقتصاد دفاع، گسترش جهانی و وضعیت داخلی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: باید به اقتصاد دفاع به عنوان‌ یک علم و‌ جایگاه جهانی نگاه‌ کنیم.

وی ادامه داد: امنیت، بستر همه فعالیت‌ها است و همچون هوا برای انسان است و‌ دنیا و آخرت را می توان با امنیت تامین کرد.

دوری افزود: امنیت جزئی از رفاه عمومی است و نه رقیب آن و باید به موضوع امنیت در رفاه توجه داشت چراکه امنیت یکی از عناصر تعیین کننده رفاه است و زمانی می‌توانیم رفاه جامعه را بسنجیم که امنیت را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: اقتصاد یکی از مباحثی است که در اصول جنگ قرار گرفته و می‌توان آن را یکی از مهمترین اصول جنگ دانست، موضوع اقتصاد است که یکی از عوامل مورد توجه در استراتژی جنگ است.

درّی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و توسعه انسانی به یکدیگر نزدیک هستند گفت: یکی از مهمترین موصوعات برای پیشرفت انسا‌ن‌ها در جوامع بوده و از مهمترین موضوعاتی که کشور‌ها در برنامه‌ریزی برای آینده کشور خود مدنظر قرار می‌دهند، موضوع امنیت است.

وی با اشاره به اینکه حوزه دفاع در کشور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است تصریح کرد: امنیت و دفاع یک کالای عمومی است و بخش دفاعی ایران صرفا یک مصرف کننده نیست بلکه یک مولد است.

درّی گفت: امروز آمریکا هزینه‌های زیادی را در خاورمیانه صرف می‌کند و خاورمیانه بیشترین منازعات را به خود دیده است چراکه هزینه‌های نظانی آمریکا در خاورمیانه صرف می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: طبق آمارهای بین المللی، ایران ۱۵ درصد از هزینه های دولت را به هزینه نظامی اختصاص می‌دهد و سرانه نظامی ایران نسبت به سرانه نظامی جهانی پایین تر است.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دفاع و امنیت ملی بسیار حیاتی و‌ مهم است و علم اقتصاد از اقتصاد دفاع جدا نیست و با همدیگر در ارتباط هستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع فقط به رفع و دفع تهدید نیست گفت: دفاع به قبل از تعرض و حین و بعد از تعرض اختصاص دارد تا منافع را حفظ کند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها