شهید «منصور خادم صادق»:

«پاسدار» یعنی غلام حلقه به گوش ولی فقیه

شهید «منصور خادم صادق» در تعریف خود از واژه «پاسدار» می‌گوید: پاسدار یعنی غلام حلقه به گوش ولی فقیه و پاسداری یعنی تمرکز قوای جسمی، روحی، مادی و معنوی فرد در جهت این نوکری و غلامی.
کد خبر: ۲۵۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ - 26August 2017

پاسدار یعنی غلام حلقه بگوش ولی فقیه و پاسداری یعنی تمرکز قوای جسمی، روحی، مادی و معنوی فردبه گزارش دفاع پرس از شیراز، جانباز و بسیجی عارف، سردار شهید حاج «منصور خادم صادق» در دومین روز از بهار سال 1341 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در شیراز دیده به جهان گشود.

پس از گذراندن دوره ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان شد و رشته الکترونیک را جهت ادامه تحصیل برگزید. در کنار تحصیل به کار اشتغال داشت، در حالی که دیگران را نیز از دستان کوشا و روحیه کریمانه خود بی‌بهره نمی‌گذاشت.

شهید خادم صادق بعد از به پایان رساندن دوران متوسطه و بحبوحه شروع جنگ تحمیلی از ادامه تحصیل بازماند و با قلبی سرشار از عشق و شور به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست تا در جبهه‌ای دیگر به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و مردم کشورش بپردازد.

سردار شهید حاج منصور خادم صادق که در عملیات‌های مختلف شرکت کرده و از نواحی مختلف بدن نیز مجروح شده بود در عملیات پاکسازی منطقه مین‌گذاری شده در جاده ام‌القصر پای خود را از دست داد.

شهید خادم صادق احترام خاصی برای جوانان و بسیجیان قائل بود و بیشتر وقت خود را صرف تربیت بسیجیان و جوانان می‌کرد.

سرانجام این عاشق شوریده و این سردار خستگی‌ناپذیر، در اول آبان‌ماه 1372 در حین انجام مأموریت با 70 درصد جانبازی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حضرت دوست شتافت.

در دست نوشته‌ای که از این شهید والامقام به جا مانده، وی در پاسخ به سوال فرمانده وقت لشکر 19 فجر سردار «محمدجعفر اسدی» در خصوص پاسدار کیست؟ پاسداری چیست؟ چنین آمده است:

به نام «الله» پاسدار حرمت خون شهیدان، سوال اول بر می‌گردد به این مطلب که چه کسی باشیم و سوال دوم بر می‌گردد به این مطلب که چگونه باشیم و چگونه زندگی کنیم .

پر مسلم، اعتقادات هر فرد در شکل‌گیری شخصیت فرد، حرف اول و آخر را می‌زند، با توجه به تعبیر کنونی جامعه و انقلاب از لفظ پاسدار، شخصیتی مسلمان، انقلابی، جان فدا، متدین، آگاه و در صف اول دفاع از انقلاب منظور می‌گردد.

پاسدار در یک کلام عبارتست از طلبه مسلح، طلبه‌ای که آخوند است و به قول امام (ره) آخوند یعنی اسلام و اینکه پیامبر هم آخوند بود، پس اولین وجه هویت مذهبی و مکتبی اوست در تمامی ابعاد خاص خودش، علاوه بر این مطلب پاسدار باید آئینه تمام نمای اسلام ناب محمدی (ص) باشد.

اگر به برکت وجود ذی‌جود امام راحل، سپاه پاسداران تشکیل شد، اسلام پاسدار هم باید، همان اسلامی باشد که امام (ره) مطرح کرده است، اگر انقلاب ما، انقلاب اسلامی است، پاسدار باید حافظ اسلام باشد و تا اسلام را نشناسیم نمی‌توانیم از آن حفاظت کنیم.

اگر انقلاب ما، انقلاب ارزش‌های انسانی اسلامی است، پاسدار باید حافظ این ارزش‌ها باشد، اگر انقلاب ما انقلاب فلسفه پیروزی خون بر شمشیر است پس پاسدار باید در خون‌فشانی پیشتاز همه باشد، اگر انقلاب ما در حال حاضر به طرق مختلف مورد تهدید دشمنان است، پاسدار باید در تمامی ابعاد، تهدیدها را شناسائی کند و خود را برای مقابله با آن تهدیدها آماده کند.

خلاصه کلام، پاسدار یعنی غلام حلقه به گوش ولی فقیه و پاسداری یعنی تمرکز قوای جسمی، روحی، مادی و معنوی فرد در جهت این نوکری و غلامی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها