مومنی شریف در مراسم رونمایی از کتاب «پوتین‌قرمزها»:

تداوم نگارش خاطرات اسرا/ ادبیات باید ارزش‌های انسانی کشورمان را نشان دهد

رئیس حوزه هنری با تاکید بر نگارش خاطرات اسرای هشت سال دفاع مقدس گفت: ادبیات باید ارزش‌های انسانی رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس را نشان دهد.
کد خبر: ۲۵۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ - 04September 2017
نگارش خاطرات اسرا را ادامه می دهیم/ ادبیات باید ارزش های انسانی کشورمان را نشان دهدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «پوتین قرمزها» خاطرات مرتضی بشیری، صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریور) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، محسن مومنی شریف، عبدالحمید قره داغی، کوروش زارعی و مرتضی سرهنگی در حوزه هنری برگزار شد.

«محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری در ابتدای این مراسم اظهار داشت: بی‌شک منظومه دفاع مقدس ابعادی دارد که اگر از آن غفلت شود سیمای دفاع مقدس ناقص خواهد بود.

وی گفت: آنچه دفاع مقدس را نسبت به جنگ های دنیا متفاوت می کند برخورد و اتفاق های انسانی است که در یک نبرد هشت ساله فراوان نمود دارد.

رئیس حوزه هنری بیان کرد: اسرای ایرانی در عراق عزت ایران را نگه داشتند و خوشبختانه نگاه به اسرای عراقی در ایران نیز با یک نگاهی بالاتر از قوانین وضع شده درباره اسرا بوده است.

مومنی شریف تصریح کرد: استاد سرهنگی کارهایی در حوزه اسرا انجام داده بودند که وقفه ای در آن به وجود آمد که کتاب پوتین قرمزها شروعی مجدد در زمینه خاطرات اسرا خواهد بود.

وی ادامه داد: کتاب «پوتین قرمزها» از جهاتی با کارهای گذشته متفاوت است. نگاه روایت کننده کتاب نسبت به کارهای گذشته فرق دارد. هوش برتر رزمنده ایرانی در کنار اسرای عراقی که همگی ژنرال های عراقی بودند، به خوبی در کتاب نگارش شده است.

رئیس حوزه هنری گفت: برادری و اخوت زندان‌بان‌های ایرانی نسبت به اسرای عراقی به گونه‌ای بوده که ابراز ارادت عراقی ها نسبت به ایرانی‌ها هنوز ادامه دارد. ما همه این اتفاق ها را مدیون حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستیم.

مومنی شریف بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بخاطر اینکه متصل به وحی و ارزش های اسلامی بود منجر به رشد انسان هایی شد که باید در ادبیات به آن بپردازیم. معرفی این کتاب ها، معرفی ارزش های مردم ایران است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها