در مراسم رونمایی از کتاب «پوتین قرمزها» عنوان شد؛

سرهنگ عراقی: مدیون خط امام و رهبر انقلاب هستیم/ علیه صدام جلوی خبرنگاران حرف زدیم

«سرهنگ محمد عزیز پرویز» از اسرای عراقی دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه افسران ارتش عراق با وجود حمایت‌های مالی صدام، جذب انقلاب اسلامی شدند، گفت: ما محتاج خط امام خمینی (ره) بودیم.
کد خبر: ۲۵۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ - 04September 2017
سرهنگ عراقی: مدیون خط امام و رهبر انقلاب هستیم/ علیه صدام جلوی خبرنگاران حرف زدیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب «پوتین قرمزها» شامل خاطرات مرتضی بشیری، صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریور) با حضور محسن مومنی شریف، عبدالحمید قره‌داغی، کوروش زارعی، سرهنگ محمد عزیز پرویز و مرتضی سرهنگی در حوزه هنری برگزار شد.

«سرهنگ محمد عزیز پرویز» از اسرای عراقی دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: من اهل خانقین عراق هستم و سال ۱۹۸۲ به درجه ستوان سومی رسیدم و در خرمشهر اسیر شدم. من در آن ایام مسئولیت گردان هشت انتظامات استان دیوانیه را بر عهده داشتم. چند ساعت قبل از اسارت، ناهار را کنار خانواده‌ام خوردم و بعد از ناهار به همسرم گفتم برایم کاغذ و قلم بیاور چون می‌دانم امشب کشته یا اسیر می‌شوم.

وی افزود: به خرمشهر رفتم و اکثر نیروهای تلفن‌خانه فرار کرده بودند؛ شب بعد نیروهای ایرانی حمله کردند. خرمشهر محاصره شد و شب شد اما آن‌ها وارد شهر نشده بودند. تشنه و گرسنه بودیم و برای پیدا کردن آب به منزل مردم رفتیم و کمی آب را در یک آفتابه پیدا کردیم و آن را خوردیم. صبح تیمم گرفتیم و نماز خواندیم و تصمیم گرفتیم به سمت عراق فرار کنیم که به سوی ما تیراندازی شد و زخمی شدیم و پیراهنم را بیرون آوردم و گفتم «الله اکبر، خمینی رهبر» تا این کلمه را گفتم، تیراندازی قطع شد و چند نیروی بسیجی ما را اسیر کردند.

این نیروی حشدالشعبی عراق ادامه داد: ما را به سنگر «صیاد شیرازی» بردند. پس از پذیرایی از ما صیاد شیرازی گفت: «با بلندگو به نیروهای عراقی بگویید خودشان را تسلیم کنند.» سپس ما به اهواز منتقل شدیم و در محلی ما را اسکان دادند و در ایام اسارت سه بار به مشهد رفتیم و در نماز جمعه شرکت کردیم.

سرهنگ محمد عزیز پرویز بیان کرد: فرماندهان و افسران عراقی با وجود وضعیت مناسب مالی که از سوی رژیم صدام مورد صورت می‌گرفت، محتاج خط امام خمینی بودند.  ما جلوی خبرنگاران خارجی علیه صدام صحبت کردیم و اعلام کردیم آماده هستیم تا به جبهه برویم و در مقابل صدام بجنگیم و در پایان نیز تعداد زیادی از ما پاسدار و ایرانی شدیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در حشد الشعبی است، افزود: ما مدیون خط امام و رهبر انقلاب هستیم. تا خون در رگ ماست مدیون خط امام هستیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها