تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده غذا

همزمان با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جو» مناطق مختلف بحرین شاهد برگزاری تظاهرات همبستگی‌آمیز با این زندانیان بود.
کد خبر: ۲۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 11September 2017

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده غذابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ساکنان شهرک الدیر با برگزاری تظاهراتی به نشانه همبستگی با زندانیان سیاسی، لاستیک‌های خودروها را در خیابان‌ها به آتش کشیدند.

ابوصیبع، الشاخوره، المعامیر و شهرک کرانه نیز شاهد برگزاری تظاهرات‌های مشابهی به نشانه همبستگی با زندانیان سیاسی و تأکید بر پایبندی به حرکت‌های انقلابی بود.

طبق گزارش شبکه 14 فوریه، فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی نیز با ایجاد هشتگ «#إضراب_سجناء_البحرین» (اعتصاب زندانیان بحرین) به اعتصاب‌کنندگان غذا درود فرستادند.

زندانیان سیاسی از روز شنبه در اعتراض به شیوه برخورد مسئولان، شرایط غیرانسانی زندان و شکنجه سیستماتیک، که با آگاهی موسسات حقوقی و‌مسئولان عالی‌رتبه در زندان رخ می‌دهد، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این زندانیان اعلام کرده‌اند تا دستیابی به تمامی حقوق‌شان از جمله آزادی تحرک در زندان، انجام امور عبادی، برخورداری از درمان و کاهش تعداد زندانیان در بندها به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

طبق آمارهای مؤسسات حقوقی بین‌المللی، دولت بحرین با آغاز انقلاب مردمی 14 فوریه این کشور در سال 2011 تا کنون اقدام به سرکوب شدید، بازداشت و قتل معترضان و نیروهای انقلابی کرده است که نتیجه آن بیش از 11 هزار بازداشت خودسرانه و قتل صدها نفر از جمله زنان و‌ کودکان بوده است.

در حال حاضر بیش از 5 هزار زندانی سیاسی در زندان بحرین هستند و این کشور حائز رتبه اول تعداد زندانیان نسبت به جمعیت خود در میان کشورهای عربی است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار