نماینده ولی فقیه در زنجان:

نسل چهارم را باید با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی نسل چهارم را با فرهنگ و منطق جبهه آشنا کنیم و باید برای ترویج این فرهنگ بیشتر بکوشیم.
کد خبر: ۲۵۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 27September 2017
نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیمبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه استان زنجان در مراسم تکریم ایثارگران و خانواده‌های شهدای کتابخانه‌های عمومی و فعالان حوزه دفاع مقدس استان، اظهار داشت: تلاش برای فراموش نشدن جهاد و شهادت از وظایف مهم است.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌ها باید به گونه‌ای برگزار شود که شأن شهدا حفظ شود، تصریح کرد: شهدا نیازی به این جلسات ندارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند چنین برنامه‌هایی هستیم.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی از بدترین عذاب‌ها در روز قیامت این است که خدا فرد را فراموش می‌کند، اضافه کرد: این افراد در دنیا خدا را فراموش کرده‌اند و در واقع بهشت و جهنم تجسم عینی عمل ما است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه باید مراسم ویژه شهدا و یادواره‌ها به صورت جمعی و با شکوه و تنوع بالایی برگزار شود، افزود: باید در این مراسم‌ها، انگیزه عمل مثبت به انسان دست دهد.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم نسل چهارم را با فرهنگ و منطق جبهه آشنا کنیم، ادامه داد: شاید نفهمیدن زبان این نسل و یا عدم توانایی صحبت به زبان آنها، یکی از دلایل اصلی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات خوب و موثر در زمینه آشنا ساختن نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس، نوشتن است، گفت: باید به این مسائل بیشتر توجه کرد.

خاتمی با بیان اینکه شعارهای انقلابی ما سیر تکاملی منطقی داشته و به مراتب پخته‌‌تر شده است، افزود: بسیاری از شعارها توسط بچه‌های محلات ساخته می‌شد و خودجوش بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم که یکی از راه‌های آن، رمان‌نویسی است، عنوان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، جا دارد که حداقل 50 سال درباره دفاع مقدس نوشته شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها