تحریم‌های اقلیم کردستان با حضور العبادی در پارلمان اجرا می‌شود

نخست‌وزیر عراق در جلسه امروز پارلمان، که نمایندگان قصد دارند در آن، دستور اجرای فوری تحریم‌ها و اقدامات قانونی علیه اقلیم کردستان عراق را صادر کنند، حضور خواهد داشت.
کد خبر: ۲۵۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ - 27September 2017
تحریم‌های اقلیم کردستان با حضور العبادی در پارلمان اجرا می‌شود
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «ان‌ان‌سی»، «حسن خلاطی» عضو ائتلاف ملی در پارلمان عراق اعلام کرد که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز در جلسه پارلمان حضور پیدا خواهد کرد.

این عضو پارلمان عراق اعلام کرد که دستور کار جلسه امروز اجرایی شدن اقدامات قانونی و تحریم‌های مالی است که پارلمان علیه اقلیم کردستان صادر کرده است.
 
وی افزود: در جلسه قبلی پارلمان، کمیته‌های متعددی برای صدور این تحریم‌ها تشکیل شده بود. حال با حضور نخست‌وزیر در پارلمان، این تصمیم‌ها بعد اجرایی پیدا می‌کنند. به منظور احاطه بر بحران همه‌پرسی در کردستان، تصمیم‌های پارلمان در این مورد به صورت فوری اجرا خواهد شد.

در جلسه پیشین پارلمان عراق که روز دوشنبه و همزمان با برگزاری همه‌پرسی کردستان برگزار شده بود، نمایندگان نخست وزیر را ملزم کرده بودند تا نیروهای ارتش و پلیس فدرال عراق را در همه مناطق مورد مناقشه مستقر کند.

«عبدالرحیم الشمری» عضو پارلمان عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراقی در نزدیکی مرزهای مناطق مورد مناقشه مستقر شده‌اند و تنها در عرض چندساعت می‌توانند در این مناطق منتشر شوند و کنترل آن را از دست نیروهای پیشمرگه خارج کنند.

در سال 2014 و همزمان با حمله تروریست‌های داعش به عراق، نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب دموکراتیک کردستان در مناطق مورد مناقشه از جمله جنوب کرکوک مستقر شدند. دولت عراق هشدار داده است که در صورتی که این نیروها بدون درگیری این مناطق را ترک نکنند، علیه آن‌ها اقدام نظامی انجام خواهد داد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها