سردار کوثری:

آنچنان که انتظار می رود دبیرخانه عدم تعهد در خصوص سوریه فعال نیست/ فعالیت ایران به عنوان رئیس نم باید تاریخی باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه دبیرخانه نم به ریاست ایران فعالیت دیپلماتیک مناسبی ندارد، گفت: فعالیت ایران در سازمان نم باید به گونه ای باشد که به عنوان یک سند تاریخی در سازمان نم ثبت شود.
کد خبر: ۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳ - 01September 2013

آنچنان که انتظار می رود دبیرخانه عدم تعهد در خصوص سوریه فعال نیست/ فعالیت ایران به عنوان رئیس نم باید تاریخی باشد

اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه بین المللی خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکایی ها هیچ اقدام نظامی در سوریه نخواهند کرد،اظهار داشت: به عنوان ریاست نم خوشبختانه چون دو عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چین و روسیه مخالف تصمیمات آمریکا، انگلیس و فرانسه هستند به ظاهر در سازمان ملل نباید قطعنامه ای علیه سوریه به تصویب برسد.

وی با اشاره به تحکم چند کشور در سازمان ملل افزود: از سوی دیگر اگر زمانی اعضای دائم شورای امنیت اجماع کنند، تنها می شود یک کار سیاسی در این زمینه انجام داد؛ از این جهت که نم یعنی کشورهای غیر متعهد می توانند یک کار نمایشی بکنند وگرنه اگر این باشد که شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی بگیرد، کشورهای غیر متعهد هم نمی توانند بر این تصمیمات اثری داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دبیرخانه نم باید فعال باشد. مخصوصا ما از این موقعیت باید به عنوان رئیس سازمان کشورهای غیر متعهد به خوبی استفاده کنیم و فعال بشویم و در مقابل مسائلی مانند سوریه طوری فعال باشیم که این موضوع به عنوان یک سند تاریخی در سازمان کشورهای غیر متعهد ثبت شود. این موضوع بسیار ضرورت دارد که متاسفانه آنچنان که انتظار می رود دبیرخانه نم فعال نیست.

کوثری با اشاره به تاثیرگذاری سازمان کشورهای عدم تعهد بر افکار عمومی جهان اظهار داشت: ایران باید با توجه به ظرفیت کشورهای عدم تعهد اطلاع رسانی کند. قطعا اگر حکام کشورهای عدم تعهد در زمینه فجایعی که استکبار به بار می آورد، هوشیار شوند و با اقدامات یکجانبه استکبار مخالفت کنند این موضوع می تواند بر روی مردم این کشورها تاثیر بگذارد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار