آمریکا ایران را به خودداری از مبارزه با قاچاق انسان متهم کرد

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه نام ایران، ونزوئلا و چهار کشور آفریقایی را به فهرست کشورهایی که از مبارزه با قاچاق انسان خودداری کرده‌اند، اضافه کرد.
کد خبر: ۲۶۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ - 01October 2017
آمریکا ایران را به خودداری از مبارزه با قاچاق انسان متهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام از زنجیره گام‌های ضدایرانی خود، روز شنبه نام ایران را به فهرست کشورهایی اضافه کرد که از سوی واشنگتن به خودداری از مبارزه با قاچاق انسان متهم شده‌‌اند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، علاوه بر ایران، نام ونزوئلا و چهار کشور آفریقایی هم به این فهرست اضافه شده است.

واشنگتن همچنین قصد دارد محدودیت‌های بیشتری از جمله در زمینه ممنوعیت مبادلات علمی و فرهنگی علیه کره شمالی، سوریه، اریتره و روسیه که پیش از این نام آن‌ها در این فهرست بوده، اعمال کند.

کاخ سفید به نمایندگان آمریکا در صندوق بین‌المللی پول و دیگر نهادهای مالی بین‌المللی هم دستور داده است که در سال مالی ۲۰۱۸ که از دیروز آغاز شد، به اعطای وام به کره شمالی، روسیه و ایران رأی منفی دهند.

بر اساس قانون موسوم به «حفاظت از قربانیان قاچاق انسان» که در سال ۲۰۰۰ در کنگره آمریکا تصویب شد، واشنگتن از اعطای هرگونه کمک غیربشردوستانه و غیرمرتبط با تجارت به کشورهایی که از سوی آمریکا به عدم رعایت حداقل‌های مبارزه با قاچاق انسان و عدم تلاش برای مبارزه با این پدیده متهم شده‌اند، منع شده است.

صدور بخشنامه جدید علیه ایران تنها ۶ روز پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آمریکا ممنوعیت سفر اتباع ایرانی به این کشور را برای مدت نامحدود تمدید کرد.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها