تولیت آستان قدس رضوی:

ماندگاری پیام عاشورا مرهون صبر و اندیشه حضرت زینب (س) است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بقای عاشورا مرهون صبر، اندیشه و تحمل حضرت زینب کبری (س) است و اگر پیام رسانی آن حضرت نبود، از نهضت سرخ عاشورا چیزی باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۲۶۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱ - 04October 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجتماع رهروان زینبی در بقاع متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر در طرقبه اظهار داشت: امروز باید از مکتب حضرت زینب (س) درس مقاومت، صبر و بردباری آموخت، آن حضرت کاروان اسیران کربلا را مدیریت کرد که عزت نفس و ایستادگی آنان دشمن را مستاصل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا یک حرکت تصادفی نبود بلکه یک نقشه بسیار دقیق و برنامه ریزی شده از سوی اباعبدالله الحسین (ع) به شمار می رفت که فصل شهادت آن در روز عاشورا به پایان رسید و فصل جدیدی از آن که اسارت و گسترش پیام آن در تمام دورانها بود، آغاز شد.

وی با اشاره به نقش اهل بیت در نهضت بزرگ عاشورا گفت: اگر تلاش امام سجاد (ع) و سخنان روشنگرانه زینب کبری (س) نبود، پیام سرخ عاشورا در کربلا می ماند و امروز عصرها و نسل ها از پیام عاشورا چیزی نمی دانستند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز با الهام گرفتن از مکتب زینب کبری (س) و سیره و سبک زندگی آن بانوی بزرگ، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ستمگران توسط آزادگان و مستضعفان جهان باعث استیصال و عقب نشینی مستکبران شده که نمونه بارز آن مردم لبنان و یمن هستند.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: امروز زنان ما به برکت انقلاب اسلامی ایران و پیروی از حضرت زینب (س) از یک آزاداندیشی مثال زدنی در عمل برخوردار هستند و ثابت کردند که زینبی هستند و زینبی فکر می کنند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا، در میان مردان و زنان جهان شیوه ای به نام مقاومت و صبر را رواج داد و زیبایی ایستادگی برای رسیدن به هدف را به جهانیان آموخت.

اجتماع عظیم رهروان زینبی با حضور بیش از 2 هزار نفر از بانوان ولایت مدار شهرستان طرقبه شاندیز در جوار بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها