نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت و نگهبان دستاوردهای انقلاب است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ مرز و بوم کشور است، گفت: هدف از تشکیل این نیرو استقرار نظم و امنیت و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب بود و مسئول قانونی مواجهه با جرم و شناسایی و دستگیری مجرمان است و البته این به معنی این نیست که از مردم سلب همکاری شود.
کد خبر: ۲۶۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ - 05October 2017
نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت و نگهبان دستاوردهای انقلاب استبه گزارش دفاع پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید‌ محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز عصر امروز در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته ناجا، اظهار کرد: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده که 8000 شهید آن مربوط به دوران دفاع مقدس اعم از ژاندارمری و شهربانی و کمیته است و این نیرو در امر مبارزه با مواد مخدر 3 هزار و 700 شهید تقدیم کرده که آمار قابل توجهی است و این‌ها را باید گفت تا مردم این خدمات ارزشمند را قدر بدانند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ مرز و بوم کشور است، افزود: هدف از تشکیل این نیرو استقرار نظم و امنیت و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب بود و مسئول قانونی مواجهه با جرم و شناسایی و دستگیری مجرمان است و البته این به معنی این نیست که از مردم سلب همکاری شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مطالبات رهبری از نیروهای مسلح، تصریح کرد: نیروی انتظامی تاکنون مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام داده ولی کافی نیست و باید تلاش خود را 10 برابر کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: نام پلیس در هر جامعه همانقدر که برای قانون شکنان وحشت آور و دلهره آور است باید برای مردم آرامش زا و اطمینان آور است و متخلف و قانون شکن باید از نیروی انتظامی بهراسد و مردم عزیز مردم نیروی انتظامی مامن و محل آرامش برای خود بدانند که می‌دانند  و این در کشور ما صدق می‌کند.

وی ضمن اشاره به نیازهای  فرهنگی نیروهای مسلح، بیان داشت: نیروی انتظامی همان‌گونه که مقتدرانه برابر دشمنان تلاش می‌کند؛ همان‌گونه هم مورد هجمه دشمنان است و اینجا است که لزوم کار فرهنگی و انس با قرآن و کلاس‌های بصیرتی را می‌طلبد.

آل‌هاشم با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای نفوذ در مأموران نیروی انتظامی گفت: باید با افزایش برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی و فرهنگی آمادگی و بصیرت لازم را برای روزهای بحرانی کسب کرد چرا که اگر مأموران نیروی انتظامی بصیرت کافی نداشته باشند در روزهای بحرانی ناخواسته به دشمن کمک خواهند کرد.

امام جمعه تبریز آموزش قوانین به مردم و آگاهی جامعه را موجب پیشگیری از وقوع جرائم دانست و بر حفظ و پایبندی به منافع عمومی و شناخت و اصول مبانی عقیدتی و عمل به آنان توسط ماموران نیروی انتظامی تأکید کرد.

وی خاطر‌نشان کرد: بصیرت یعنی لحظه شناسی و  تشخیص دشمن و دوست در شرایط بحرانی و اگر بصیرت نباشد روز بحران ناخواسته به دشمن کمک می‌کنیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن دنبال نفوذ بیگانگان درون نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است تصریح کرد:  باید کلاس‌های حفاظتی بیش از پیش شود و آگاهی و پیشگیری، شناخت و پیگیری از وظایف اصلی نیروی انتظامی باشد.

وی در پایان با اشاره به مراجعات زیاد مردمی در نیروی انتظامی، ابراز داشت: برخورد با مردم خیلی مهم است و با برخورد خوب، اقدامات و زحمات خود را به مردم نشان دهید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها