آیت الله اراکی:

«تفرقه» بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر نقش دیپلماسی در دستیابی به وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: «تفرقه» بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است.
کد خبر: ۲۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ - 11October 2017
«تفرقه» بزرگترین تهدید برای جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنان خود در اولین اجلاس بین المللی «نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت» از دیپلماسی وحدت به عنوان راهکار مهم در دستیابی به وحدت جهان اسلام و تشکیل امت واحده اسلامی نام برد و اظهار داشت: این اجلاس به دنبال دستیابی به راه حلی فراتر از اجلاس‌های گذشته است.
 
وی در ادامه به جایگاه نهادها و شخصیت های تقریب نهاد در ایجاد وحدت در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: بدون وجود این مجموعه‌ها و شخصیت‌های فعال و با در نظر گرفتن تهدیدهای دشمنان اسلام، امروز باید تمام جهان اسلام را خون و آتش فرا می‌گرفت.
 
آیت الله اراکی هدف از اجلاس امروز در تهران را ابتدا ایجاد پیوست عملیاتی میان نهادهای تقریبی در سراسر جهان و سپس تاسیس نهادهای تقریبی در مناطقی از جهان که فاقد این نوع نهادها هستند، عنوان کرد.
 
وی هر نوع برداشت از وحدت امت اسلامی به عنوان برداشته شدن مرزها را رد کرد و گفت: هدف ما ایجاد یک اتحاد بزرگ اسلامی در تمام زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... مشابه کارکرد اتحادیه اروپا است.
 
آیت الله اراکی در پایان با اشاره به قابلیت اجرای این ایده، از حضار در اجلاس خواست تا در مورد راهکارهای این موضوع فکر کنند و طرح ارائه بدهند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار