همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت-3/

سرلشکر رضایی: تا 25 سال آینده آمریکا نیز در منطقه نخواهد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من به جرات می‌گویم تا 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت و آمریکا نیز در منطقه نخواهد بود و ملت‌های مسلمان با یکدیگر متحد می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ - 18October 2017
سرلشکر رضایی: تا 25 سال آینده آمریکا نیز در منطقه نخواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، اظهار داشت: ملتی که تصوری از آینده نداشته باشد، در تصمیم‌گیری و شکل دادن آینده خود دچار مشکل می‌شود.
 
وی افزود: اینکه آینده‌پژوهی به صورت یک جنبش علمی درآمده است، بسیار مهم می‌باشد تا از همه ظرفیت‌های این دانش استفاده کنیم.

سرلشکر رضایی گفت: اگر می‌خواهیم در رقابت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در دنیا موفق باشیم، بدون توجه به آینده و مطالعه آینده نمی‌توانیم به چنین مهمی دست یابیم؛ دلیل این است که تغییرات و پیچیدگی‌های بسیار و اثرگذار، مسیرهای پیش‌ رو را برای ملت‌ها مه آلود می‌کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل برای آینده‌شناسی در حوزه دفاع و امنیت با پیچیدگی‌ها و مولفه‌های مختلفی روبرو هستیم.
 
سرلشکر رضایی همچنین گفت: من به جرات می‌گویم تا 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت و آمریکا نیز در منطقه نخواهد بود و ملت‌های مسلمان با یکدیگر متحد می‌شوند. یکی از عوامل اصلی این تغییر و تحولات در آینده عدم فهم آمریکا و بسترسازی برای حضور قدرتمندانه‌تر ایران در منطقه است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دولتمردان ما باید برای آینده برنامه داشته باشند، اگر ترامپ برجام را کنار زد که در آن صورت ما قطعاً آن را آتش خواهیم زد، باید برای بعد از آن برنامه داشته باشیم و با اتکا به خدا و حضرت ولیعصر (عج) پیش برویم.
 
وی با بیان اینکه شاید در علم آینده پژوهی از غرب عقب‌تر باشیم، گفت: اما در آینده‌نگاری از آن‌ها جلوتریم؛ چرا که مهمترین عامل در آینده‌نگاری فهم درست از رویدادها، تغییرات و قواعد حاکم بر حیات بشر است. 
 
سرلشکر رضایی ادامه داد: آمریکا بدون فهم اسلام و مسلمانان و همچنین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی با مردم و رابطه بین ایران اسلامی و سایر کشورها نمی‌تواند در منطقه غرب آسیا به آنچه می‌خواهد برسد. آمریکا علم و تکنولوژی دارد اما فهم درستی از مسائل مختلف ندارند.
 
وی بیان کرد: آقای ترامپ می‌گوید اوباما اشتباه کرد، چون فقط تهدید هسته‌ای ایران را دید. آمریکایی‌ها در سند کاخ سفید بر چند نکته اشاره کرده‌اند و عناصر محوری و راهبردی آمریکا در مقابله با ایران را برشمرده‌اند که این عناصر عبارتند از خنثی‌سازی نفوذ ایران در منطقه، ایجاد توازن قوا با کمک متحدان علیه ایران در منطقه بدین معنا که دست بالای ایران در منطقه کوتاه شود و دست دوستان و همپیمانان آنان بالا قرار گیرد و سوم اینکه با سپاه پاسداران به عنوان کانون تحولات منطقه برخورد و توان موشکی آن متوقف شود.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر ایران در منطقه قدرتمند است، دلیلش این می‌باشد که خودشان عامل آن هستند، خطاب به سران آمریکایی گفت: مگر شما وارد عراق نشدید پس چرا اینقدر ملت عراق از شما متنفرند و اینقدر با ما دوست هستند؟ و مگر شما می‌توانید این رابطه حسنه را با بمب از بین ببرید؟
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار