بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات- 13/ رمضانی‌بونش در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

اذعان تحلیلگران آمریکایی به عدم نقض برجام از سوی ایران/ ایران تسلیم زیاده خواهی‌های غرب نمی‌شود

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با بیان اینکه کشورمان تسلیم زیاده خواهی‌های غرب نمی‌شود، گفت:‌ تحلیلگران و اندیشمندان آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که در وضعیت کنونی ایران برجام را لغو نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ - 27October 2017
اذعان تحلیلگران آمریکایی به عدم نقض برجام از سوی ایران/ ایران تسلیم زیاده خواهی‌های غرب نمی‌شود
فرزاد رمضانی‌بونش کارشناس ارشد مسائل ارواسیا با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست‌و‌سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: ترامپ تلاش می‌کند دیدگاه‌های سیاست خارجی خود را از زمان انتخابات تا کنون مد نظر قرار دهد و سعی‌اش بر این است که با اعمال فشار علیه ایران، برجام از سوی ایرانی‌ها نقض شود؛ اما تحلیلگران و اندیشمندان آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که در وضعیت کنونی ایران برجام را لغو نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ناظران بین‌المللی از آژانس انرژی اتمی گرفته تا اتحادیه اروپا روند اجرای برجام از سوی ایرانی‌ها را تایید کرده‌اند.

کارشناس ارشد مسائل اوراسیا گفت: ترامپ با اعمال فشار بیشتر علیه ایران در موضوعات غیر‌هسته‌ای و تحریم نهاد‌های نظامی تلاش می‌کند ایران را از یک سو به نقض برجام وادار کند و از طرف دیگر تلاش می‌کند با ایجاد جو رسانه‌ای از دامنه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا بکاهد و به‌ نوعی فشارهای زیادی علیه ایران اعمال کند تا ایران را مجبور به پذیرش خواسته‌های خود در منطقه غرب آسیا کند.

رمضانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا احساس نمی‌شود، تقسیم کاری بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در خصوص ایران صورت گرفته است، گفت: دو نگاه در این خصوص وجود دارد؛ در نگاه اول برخی‌ها بر این باورند که نوعی تقسیم کار بین آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها صورت گرفته است، در واقع اروپایی‌ها تلاش می‌کنند در مقابل پلیس بد بودن آمریکایی‌ها نقش پلیس خوب را ایفا کنند و به نوعی ایران را در جنبه‌های دیگری غیر از برجام تحت فشار قرار دهند و تا ایران با خواسته‌های غرب کنار بیاید.

وی گفت:‌ در بعد دوم هم به نظر می‌رسد، منافع ملی کشورهای اتحادیه اروپا با منافع ملی ایلات متحده آمریکا متفاوت است؛ لذا اروپایی‌ها در وضعیت کنونی میل بیشتری به همکاری با ایران دارند؛ ولی نوع وابستگی‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی آمریکا با اروپا بسیار گسترده تر از نوع همکاری اقتصادی، امنیتی و سیاسی با ایران است. بنابر این در گام آخر اگر اعمال فشار علیه ایران از سوی آمریکایی‌ها بیشتر شود، اروپایی به این نتیجه برسند که آمریکایی‌ها در اعمال فشار علیه ایران در جنبه‌های مختلف خیلی اصرار می‌ورزند آنها به سمت آمریکا متمایل خواهند شد و به خواسته ترامپ تن خواهند داد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها