مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان:

دانشگاه شهید چمران اهواز نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشت

سردار «محمد علی‌پور» با بیان اینکه دانشگاه چمران یکی از معدود مراکز علمی کشور است که بصورت مستقیم در هدایت جنگ نقش داشته است، گفت: خوزستان پایتخت دفاع مقدس است و سوژه‌های گران‌بهایی دارد که اساتید و دانشجویان ما باید مانند یک گنج به دنبال آن باشند و تحقیق‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی‌شان را بر این محور متمرکز کنند.
کد خبر: ۲۶۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 29October 2017
دانشگاه شهید چمران اهواز نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشت
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، پیش‌ازظهر امروز در جلسه با مدیریت دانشکده ادبیات دانشگاه چمران اهواز، طی سخنانی اظهار داشت: دفاع مقدس مربوط به یک نهاد، شخص، گرایش و زمان و مکان خاصی نیست و همه باید همان‌گونه که جنگ را مدیریت کردیم پای کار بیاییم تا فرهنگ و آثار دفاع مقدس را در جبهه فرهنگی به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه چمران یکی از معدود مراکز علمی کشور است که بصورت مستقیم در هدایت جنگ نقش داشته است، افزود: خوزستان پایتخت دفاع مقدس است و سوژه‌های گران‌بهایی دارد که اساتید و دانشجویان ما باید مانند یک گنج به دنبال آن باشند و تحقیق‌ها، پایان‌نامه‌ها و مقالات علمی‌شان را بر این محور متمرکز کنند.

سردار علی‌پور ادامه داد: ما در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، زمینه را برای تحقیق و تفحص شما فراهم می‌کنیم و شما نیز باید دغدغه‌مند و پیگیر باشید تا تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان به‌صورت علمی تبیین و تدوین شود.

در ادامه این جلسه، «علی‌رضا جلیلی‌فر» ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن استقبال از پیشنهادهای ارائه شده سردار علی‌پور، بر تشکیل کارگروه در زمینه همکاری متقابل تأکید کرد.

همچنین در پایان جلسه، مقرر شد که اساتید و مسئولین دانشکده ضمن بازدید از ظرفیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، این جلسات تداوم یابد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها