بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 108/ صالحی در نشست خبری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها:

جشنواره فیلم فجر امسال بدلیل چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های جشنواره فجر گفت: امسال جشنواره فیلم فجر به دلیل همزمانی با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۲۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ - 29October 2017
جشنواره فیلم فجر به دلیل چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مهم استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست رسانه ای نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که بعد از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: اگر زیرساخت های فرهنگی و هنری را فراهم نکنیم آسیب های اجتماعی مضاعف می شود.

وی درباره دوره بعدی نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: پس از نمایشگاه امسال کتاب تهران به دنبال شکل گیری نمایشگاه سال ۱۳۹۷ بودیم. شرایط نقل و انتقالات وزارتخانه موجب شد این گفت و گوها به تاخیر افتد. منتظر بودیم معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد منصوب شود تا این مسئله پیگیری شود.

صالحی افزود: نمایشگاه کتاب و شورای سیاست گذاری آن به زودی معرفی می شود. مسیر نمایشگاه کتاب تهران را شورای سیاست گذاری تعیین می کند. مکان نمایشگاه کتاب تهران نیز پس از گفت و گو با شهرداری اعلام می شود.

وزیر ارشاد ادامه داد: جلسات و مکاتباتی بین شهرداری و وزارت ارشاد انجام شده و منتظر پاسخ شهرداری تهران هستیم تا مکان نمایشگاه کتاب تهران را تعیین و نهایی کنیم.

وی درباره کم شدن بودجه جشنواره فیلم فجر بیان کرد: می خواهیم با حداقل بودجه، حداکثر بهره برداری را در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم. با این نگاه که چگونه می شود از هزینه ها کاست و بهره‌وری را افزایش داد، به جشنواره فجر نگاه می کنیم. فضای جشنواره فجر امسال به دلیل همزمان شدن با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهم است.

وزیر ارشاد درباره برنامه های وزارت ارشاد برای استان ها نیز گفت: تفاهم نامه ارشاد و هر استانی در برنامه سفرهای استانی بر اساس ظرفیت های هر استان امضا خواهد شد. مسیر پیموده شده و مسیرهای پیش رو مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

صالحی درباره کمبودهای بودجه ای ادارات ارشاد بیان کرد: شرایط موجود ادارات کل ارشاد بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است. بخش هایی که مورد حمایت مالی هستند با حداقل بودجه همراه هستند. رسانه ها در خدمات بهداشتی و آموزشی به کمک می آیند اما در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظر می آید یک نگاه رسانه ای لازم است تا شرایط موجود شفاف‌تر شود.

وی افزود: برخی فعالیت های فرهنگی شهرستان ها با اندک بودجه و منابع مالی به بهترین کیفیت برگزار می شود. نگاه من در وزارت ارشاد به شهرستان است و فقط تهران را مرکز نمی دانم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها