بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 502/ بهمن دان تاکید کرد؛

لزوم ساخت و نمایش فیلم‌های دفاع مقدسی توسط سینماگران و رسانه‌ملی

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نمایش حماسه‌های دوران دفاع مقدس نباید محدود به هفته خاصی باشد و باید در طول سال نشان داده شود.
کد خبر: ۲۶۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸ - 03November 2017

ی«بهمن دان» بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست‌ و‌ سومین دوره نمایشگاه مطبوعات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس تولیدات کافی نداشته‌ایم، اظهار داشت: «دفاع مقدس» در ساخت و عرضه تولیدات فرهنگی ارزشی مورد بی‌مهری واقع شده است.

وی به دو عامل مهم و تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نباید از یاد برود.

بهمن دان با بیان اینکه جنگ خوشایند هیچ کشوری نیست و خشونت و ویرانی را در پی دارد، گفت: دوران هشت سال جنگ تحمیلی برای ما به دفاع مقدس تبدیل شد و برکات بسیاری برای کشور به دنیال داشت. رزمندگان در دوران دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات در برابر دشمن ایستادگی کردند و به دنیا نشان دادند که برای صیانت از اسلام و دفاع از خاک از گران بهاترین سرمایه‌شان از جان خود گذشتند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه بعد از دوران دفاع مقدس نتوانستیم دین خود را به شهدا ادا کنیم، افزود: در موضوع هنر و سینما کارهای ارزشی در مورد شهدا و دفاع مقدس تولید شده است، اما کافی نیست، بودجه‌های کلان صرف ساخت و تولید فیلم هایی می‌شود که هیچ پیام و دستاوردی برای مردم ندارد.

دان گفت: اینکه صدا وسیما در هفته دفاع مقدس حماسه حماسه‌سازان دوران جنگ را به نمایش بکشد قابل تحسین است اما نباید این حرکت ارزشی مختص به یک هفته باشد. باید در طول سال به یاد رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس باشیم.

وی تولید سریال‌های دفاع مقدسی را عاملی برای انتقال وقایع جنگ تحمیلی به نسل‌های آینده برشمرد و گفت:جزئیات و هرآنچه در عملیات‌های دوران دفاع مقدس انجام گرفت را باید در فیلم‌ها به تصویر بکشند تا نسل آینده متوجه تمام وقایع دفاع مقدس بشود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها