شیخ اکرم الکعبی در اختتامیه کنفرانس بین‌الملی علمای مقاومت:

مقاومتی که در مسیر «قدس» نباشد، منحرف است

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء با اشاره به اهمیت نقش فلسطین در شکل‌گیری مقاومت اسلامی، وجود رژیم صهیونیستی را دلیل نیاز به حضور مقاومت در منطقه دانست.
کد خبر: ۲۶۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ - 04November 2017
مقاومتی که در مسیر «قدس» نباشد، منحرف استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از دفتر رسانه‌ای جنبش مقاومت اسلامی نجباء عراق در ایران، شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس اتحادیه بین‌المللی علمای مقاومت در بیروت، با بیان اینکه «مقاومت باید قدس شریف را به عنوان نماد تمام مقاومت‌ها در عالم نگاه دارد»، تأکید کرد: اگر قطب‌نمای [یک جنبش] مقاومت به جهتی غیر از مسیر قدس بچرخد، آن [جنبش] مقاومت منحرف می‌شود و ارزش‌های حقیقی در آن از بین خواهد رفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» در مورد پیامدهای شوم موجودیت رژیم صهیونیستی اظهار داشت: لازم است امت اسلامی بداند که تمامی ویرانی‌ها در جهان و نیاز ما به مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و بحرین تنها و تنها به دلیل این غده سرطانی است که در وجود امت اسلام کاشته شده است.
 
وی همچنین ضمن انتقاد از برخی نظرات مبنی بر بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فسطین، گفت: ساده لوحی است اگر کسی تصور کند در فاصله دوری از آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، قرار دارد، زیرا تمام حوادث در حال تأثیر گذاشتن بر هم یا تأثیر گرفتن از یکدیگر هستند و این مسئله حتی بر بیرون از جهان عرب و اسلام نیز تاثیرگذار است.
 
مقام عالی‌رتبه بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبي) در ادامه «بیانیه بالفور» را «وعده شوم» توصیف و تصریح کرد: این وعده، منشأ تمام مصیبت‎هایی است که در یک قرن گذشته بر فلسطین، عرب‌ها و مسلمانان روا شده است.
 
شیخ اکرم الکعبی به سخنان اخیر «ترزا می» نیز واکنش نشان داد و گفت: نخست‌وزیر انگلستان به جای آنکه عذرخواهی کند، در جلسه‌ای در مجلس عوام گفته است ما بخاطر نقشی که در ایجاد دولت اسرائیل داشته‌ایم، به خود افتخار می‎کنیم.
 
وی افزود: انگلستان متن وعده بالفور را بر رئیس جمهور امریکا عرضه کرده بود تا موافقت خود را قبل از انتشار اعلام کند و دولت‌های اروپایی و غربی [متحد بریتانیا] هم با آن موافقت کردند.
 
سازمان ملل نیز موافقت خود را اعلام و کشورهای عربی نیز اگرچه موضع اصولی خود را دشمنی با این رژیم اعلام کرده بودند، اما اقدام به برقراری روابط مخفیانه با این رژیم کردند که امروز  این روابط آشکار شده و تصریحات رهبران صهیونیست و نیز اسناد و مدارک آمریکایی‌ها، که اخیرا از حالت سری بودن خارج شد، این کشورها را رسوا کرده است.
 
دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان درمورد روابط ریاض- تل‌آویو نیز تأکید کرد: اسرائیل و رژیم آل سعود هر دو به یکدیگر نیاز دارند، به خصوص در شرایطی که منطقه در آن به سر می‌برد و هردو منافع مشترک فراوانی با یکدیگر دارند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها