اربعین خوزستان، بوی کربلا گرفت

در آستانه اربعین حسینی، پیکر مطهر مطهر 4 تن از دلاورمردان شهید استان خوزستان که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، شناسایی شد.
کد خبر: ۲۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ - 06November 2017
اربعین خوزستان بوی کربلا گرفتبه گزارش دفاع پرس از اهواز، همزمان با ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین‌ (ع)، پیکر پاک و مطهر 119 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس به خاک وطن بازگشت.

آیین استقبال از پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن، صبح روز پنج‌شنبه 13 مهرماه امسال مصادف با روز نیروی انتظامی در مرز شلمچه در شهرستان خرمشهر برگزار شده بود که جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، همچنین مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در این برنامه حضور داشتند.

پیکر مطهر این 119 شهید دوران دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی «زبیدات»، «نهر کتیبان» و ساحل غربی رود اروند توسط نیروهای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند، مربوط به عملیات‌های «رمضان»، «کربلای 4» و تک دشمن در سال 1367 هستند.

از این 119 شهید تازه تفحص شده، 54 شهید از شهدای ژاندارمری هستند که در تک دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند که پیکر مطهر آن‌ها روز جمعه 12 آبان‌ماه امسال در تهران تشییع شد.

پیکر مطهر تعدادی از این شهدای گلگون کفن نیز پس از 29 سال دوری از خاک وطن شناسایی شد تا در آستانه اربعین حسینی به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

از این شهدای والامقام، 4 تن مربوط به  استان خوزستان هستند که پس از سال‌ها غربت پیکر پاکشان در آستانه اربعین حسینی شناسایی شده‌ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با تایید این خبر گفت: این شهدای والامقام مربوط به نیروی انتظامی خوزستان (ژاندارمری سابق) هستند که پیکر مطهرشان به زودی در خوزستان تشییع می‌شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها