سرهنگ فتاحی خبر داد؛

اجرای رزم فرهنگی در میدان ولیعصر (عج) تهران/ برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان برتر بسیجی

معاون روابط عمومی سپاه تهران بزرگ گفت: پنج برنامه شاخص در بخش نظامی و آمادگی دفاعی طی هفته بسیج امسال برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به رزم فرهنگی در میدان ولیعصر (عج) تهران اشاره کرد.
کد خبر: ۲۶۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 20November 2017
اجرای رزم فرهنگی در میدان ولیعصر (عج) تهران/ برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان برتر بسیجی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ پاسدار کوروش فتاحی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن اعلام تسلیت و ابراز هم‌دردی به مناسبت فاجعه دردناک زلزله در غرب کشور، در تشریح برنامه‌های هفته بسیج امسال، اظهار داشت: هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج، از مردم در خدمت مردم» و «بسیج، مظهر مردم‌سالاری دینی» از 29 آبان‌ماه لغایت 5 آذرماه 1396 در سطح شهر تهران بزرگ برگزار خواهد شد که در این بین 54 برنامه محوری، 22 برنامه در عرصه اجتماعی، 63 برنامه در عرصه فرهنگی، 11 برنامه در عرصه اقتصاد مقاومتی و پنج برنامه در عرصه نظامی و آمادگی دفاعی از مهم‌ترین برنامه‌ها در گرامی‌داشت این هفته است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های محوری سپاه تهران بزرگ در هفته بسیج اجرای اردوهای جهادی در مناطق محروم منطقه، استان و سطح کشور در زمینه‌های سازندگی، علمی، قرآنی - توزیع جهیزیه و سبد کالا بین محرومین شهر تهران - برگزاری جشن ازدواج آسان برای زوج‌های جوان در مساجد - اعطای تسهیلات به فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی و خدمات اجتماعی گردان‌ها در سطح محلات (ایثار اجتماعی) است.

فتاحی تاکید کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، برگزاری نمایشگاه توانمندی بسیج سازندگی در اقتصاد مقاومتی، نمایشگاه خدمات‌رسانی و محرومیت زدایی و ارائه توانمندی‌های بسیج سازندگی و مرکز نیکوکاری دوکوهه و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و عملکرد بسیج در محلات، سازمان‌ها و ادارات در دستور کار خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: همایش حافظین حجاب با حضور خواهران طلاب بسیجی، گردهمایی بزرگ حقوق‌دانان بسیجی تهران بزرگ، نشست فرماندهان پایگاه‌های علمی، نشست‌ها و کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و برگزاری اردوی استکبار ستیزی نیز به همت بسیجیان تهران برگزار خواهد شد.

معاون روابط عمومی سپاه تهران بزرگ در ادامه به تشریح 22 برنامه در عرصه اجتماعی پرداخت که مهم‌ترین آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، طرح سرپرستی ایتام توسط بسیجیان، ملاقات از آسایشگاه سالمندان و برگزاری مراسم ازدواج 22 زوج بسیجی است. همچنین برپایی خیابان هنر در سطح مناطق شهر تهران، اختتامیه جشنواره تئاتر یاران محراب و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نباء از دیگر برنامه‌های هنری در هفته بسیج است.

وی همچنین از بین 63 برنامه در عرصه فرهنگی به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان مکتب عشق از کتاب‌های دفاع مقدس، تهیه و توزیع نوشت‌افزار برای دانش آموزان محروم، دیدار و عیادت از بسیجیان جانباز بالای 70 درصد، برنامه کوهپیمایی بسیج طلاب، برگزاری مسابقه عکاسی و پوستر، اجرای تئاترهای خیابانی و برگزاری مسابقات ورزشی گوناگون اشاره کرد.

فتاحی افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی که 11 برنامه در این مورد برنامه‌ریزی شده، می‌توان به برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان بسیجی، بازدید گروه‌های جهادی از کارآفرینان موفق و ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی اشاره داشت.

معاون روابط عمومی سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: از بین 5 برنامه نظامی و آمادگی دفاعی، اجرای شامگاه ویژه هفته بسیج، رزم فرهنگی در میدان ولیعصر(عج) تهران و توزیع بسته‌های فرهنگی از اهم برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش برنامه‌های ارتقای معنویت بسیجیان، اجرای اردوی هم عهدی با شهدا، برگزاری زیارت آل یاسین و دعای ندبه و پخش آن از شبکه 5 سیما، حضور بسیجیان با لباس بسیجی در نماز جمعه و اجرای طرح میز خدمت در نماز جمعه تهران توسط ادارات و سازمان‌ها برگزار می‌شود.

فتاحی افزود: نماد شکوه و حضور با عظمت بسیج در صحنه خدمات‌رسانی به مردم در روز 5 آذر است که تجمع بزرگ بسیجیان با عنوان «شکوه مقاومت» به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل برگزار خواهد شد.

وی همچنین درخصوص زلزله دردناک غرب کشور بیان داشت: در راستای کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور چند تیم مجهز از یگان امداد و نجات سپاه تهران بزرگ به همراه کمک‌های مردمی که توسط این سپاه در سطح شهر تهران جمع آوری شد به منطقه اعزام شده است.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها