معاون پارلمانی وزیر دفاع:

پسماندهای داعش دنبال احیای خود در افغانستان و پاکستان هستند/ تفکر بسیجی موجب نابودی داعش شد

معاون پارلمانی وزیر دفاع گفت: حاکمیت داعش با فرهنگ و تفکر بسیجی نابود شد، هرچند پسماندهای داعش امروز خواب تازه‌ای در منطقه افغانستان و پاکستان دیده‌اند و به دنبال جریان جدیدی از داعش در منطقه هستند.
کد خبر: ۲۶۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ - 26November 2017
پسماندهای داعش دنبال احیای خود در افغانستان و پاکستان هستند/ تفکر بسیجی موجب نابودی داعش شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رضا طلایی‌نیک پیش از ظهر امروز در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان بهار در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان بهار اظهار کرد: امروز همه بسیجیان با تفکر، فرهنگ و آرمان‌های بسیجی توانستند، قدرت خود را به جهانیان ثابت کنند و امروز خوشبختانه پس از 38 سال از تشکیل این نیروی مردمی، نوجوانان و جوانان بسیجی علی‌اکبروار و قاسم‌وار زیر سایه ولایت فقیه و با همان عشق و اراده و شور در صحنه حضور دارند.

وی گفت: اگر موج و قدرت معنوی ایمان و انقلابی بیشتر از زمان تشکیل بسیج نباشد کمتر از آن نیست و از نظر عده و عمق و محتوا و ریشه حماسی نشان دادند که فرمانده کل قوا را تنها نخواهند گذاشت.

معاون پارلمانی وزیر دفاع افزود: طی سالهای قبل از انقلاب آمریکا 2 هزار و 800 قرارداد نظامی با ایران بسته بود و همه قدرت نظامی و دفاعی کشور زیر سلطه مستشاران و مستکبران بود و آنان در تار و پود نیروهای مسلح حضور داشتند ولی در حال حاضر، با استقلال روز به روز بر عزت و اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در طی انقلاب همواره شاهد معجزات الهی بوده‌ایم و در حالی که آماج خیانت ها بود، نظام با نفس پاک امام و کسانی که در خط امام بودند توطئه‌ها ناتمام ماند و در هشت سال دفاع مقدس که رژیم بعث عراق و صدام 6 برابر تانک و نفربر و چندین برابر هواپیما و 800 هزار نفر نیرو در اختیار داشت و با حمایت 30 کشور شکست خورد.

سردار طلایی‌نیک اضافه کرد: امروز بسیج بارورتر شده است به گونه‌ای که شهید همدانی در کنار ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی و مدافعان حرم بر جریانات داعش و تکفیری غلبه کرد.

وی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از سرزمین و انقلاب اسلامی و میهن مطرح بود ولی در چند سال اخیر دفاع منطقه‌ای توسط بسیجیان صورت گرفته است و با فرهنگ و تفکر بسیجی و حاکمیت داعش نابود شد، هرچند پسماندهای داعش امروز خواب جدیدی در منطقه افغانستان و پاکستان دیده‌اند و به دنبال جریان جدید تکفیری ـ تروریستی داعش هستند.

معاون پارلمانی وزیر دفاع تأکید کرد: ما اعلام می‌کنیم تا رژیم صهیونیستی و آمریکا در امور منطقه دخالت و استکبار را تقویت می‌کند، دفاع مقتدرانه ما ادامه دارد و از پای نخواهیم نشست.

وی با بیان اینکه ایران نه تنها امنیت خود بلکه امنیت منطقه را تامین خواهد کرد، افزود: آمریکا بیش از 50 نقشه و طرح  و لایحه برای تحریم پیاپی ایران آماده کرده و ده‌ها تحریم نظامی را نیز اجرا کرده است ولی هر جا که آمریکا و متحدانش ایران اسلامی را تحریم کردند ما به اقتدار در آن زمینه پیروز شده‌ایم.

سردار طلایی‌نیک گفت: نیروی خبیث داعش تا 40 کیلومتری ایران جلو آمد ولی به دلیل ترس از خشم جمهوری اسلامی نتوانست وارد خاک ایران اسلامی شود و به دلیل پراکندگی نیروهای داعش بین مردم سوریه و عراق ما مجبور به پرداخت هزینه بیشتری بشویم تا مردم آسیب کمتری ببینند و دو تن از نیروهای بسیجی شهیدان مدافع حرم سید میلاد مصطفوی و مرتضی ترابی کمال از شهرستان بهار نیز در این مصاف حضور یافتند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی ایران به ازای هر ایرانی 130 دلار هزینه نظامی می‌کنیم، افزود: این در حالی است که در آمریکا به ازای هر آمریکایی 2 هزار دلار و در رژیم صهیونیستی 4 هزار دلار و در عربستان 4 هزار و 300 دلار هزینه می شود؛ اما آنچه که موجب قدرت ایران شده تفکر و فرهنگ بسیجی و روحیه انقلابی‌گری و ولایتمداری است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع ادامه داد: به اذعان دوست و دشمن، ایران قدرت اول نظامی و دفاعی در منطقه است و همواره جزء 10 کشور برتر دنیا در علوم مختلف از جمله صنایع موشکی، فضا، هسته‌ای، نانو تکنولوژی و پزشکی هستیم و تجربه نشان داده که تحریم‌ها هیچ اثری در عزم ملت ما نمی‌گذارد.

وی با اشاره به حمایت مردم از برپایی موکب‌ها در اربعین حسینی، گفت: با پشتوانه عظیم مردمی و بسیجیان، چندین میلیون زائر اباعبدالله(ع) توانستند حرکت انقلابی را به  عنوان مقدمه ظهور امام عصر (عج) شکل دهند.

سردار طلایی‌نیک به اقدامات و دست‌های پنهان آمریکا در شورش تجزیه‌طلبان کردستان عراق اشاره کرد و گفت: آنان با این جریان تجزیه طلبی می‌خواستند اثرات مخرب بر کشورهای ایران، سوریه و ترکیه بگذارند که با اعلام مخالفت از سوی ایران اسلامی با کمترین هزینه خاموش شدند و این بیانگر هنر سیاسی و رهبری هوشمندانه و تلاش دولت و جبهه مقاومت بوده است.

در این همایش فرمانده سپاه ناحیه بهار گفت: بسیج فرهنگ و گفتمان است و یک ایدئولوژی اصیل در جهان است و علاوه بر هشت سال دفاع مقدس، در هرجا که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به کمک داشته و در همه حوزه ها از جمله سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وارد شده است.

سید جواد حسینی اضافه کرد: بسیجیان در کمک به زلزله زدگان غرب کشور خوش درخشیدند و توانستند از دردهای مردم زلزله زده بکاهند.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها