هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 25/ عمار احمدی به دفاع پرس خبر داد؛

مبارزه یک زن در برابر ارتش شوروی در رمان «سرانداز» چاپ شد

مدیر مسئول انتشارات ساوالان ایگیدلری از انتشار مبارزه زن آذربایجانی در رمان «سرانداز» خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ - 02December 2017
مبارزه یک زن در برابر ارتش شوروی در رمان «سرانداز» چاپ شد«عمار احمدی» مدیر مسئول انتشارات ساوالان ایگیدلری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از انتشار رمان «سرانداز» خبر داد و اظهار داشت: سرانداز روایتی از دوره جنگ جهانی اول و دوم در ایران است. روایت این کتاب مربوط به دوره زمانی سال های 1285 تا 1325، شامل شروع دوره فرقه دموکرات تا پایان حیات این فرقه در آذربایجان است.

وی گفت: در تاریخ ایران نقاط کور زیادی وجود دارد و در تاریخ معاصر، نیز هیچ تلاشی برای ثبت اتفاقات توسط شاهدان عینی صورت نگرفته است.

این نویسنده کشورمان عنوان کرد: امکان استفاده و بهره گیری از شاهدان عینی جنگ جهانی اول در این رمان وجود نداشت پس از کتاب های نوشته شده و شاهدان دسته دوم استفاده کردم اما برای روایت جنگ جهانی دوم در این کتاب که از شهریور 1320 با ورود ارتش سرخ شوروی شروع می شود از روایت های شاهدان عینی کمک گرفته شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: ارتش ایران در پی جنگ جهانی وقتی که توان مبارزه با ارتش شوروی را نداشت اجازه ورود ارتش سرخ را به مرزداران کشور صادر کرد.

وی گفت: در این رمان تمرکز بر مقاومت مردمی در برابر ورود ارتش شوروی است. مردان و زنان خودجوش و با تکیه بر اراده خودشان در مقابل ارتش سرخ شوروی مقاومت کردند به گونه ای که‌ 102 شهید در جنگ جهانی دوم از مردم و نیروهای ارتشی تقدیم شد.

این نویسنده با بیان اینکه اساس این کتاب مردم نگاری است، ادامه داد: پس از صحبت و مصاحبه با بازماندگان جنگ جهانی دوم کار نگارش این رمان بر اساس واقعیت شروع شد. شخصیت اول و قهرمان این رمان زنی به اسم «سرانداز» از طایفه شاهسون آذربایجان است.

احمدی گفت: سرانداز حدود نه ماه در دامنه کوه های سبلان با ارتش شوروی جنگیده است. من این شخصیت را بهانه قرار دادم تا تاریخ 150 سال گذشته آذربایجان را برای آینده مکتوب کنم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها