رزمایش بهداشت و درمان ارتش-4/ امیر بابلی خبر داد؛

برپایی 2 بیمارستان صحرایی در خاش و ایرانشهر توسط نزاجا

معاون بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش از برپایی 2 بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های خاش و ایرانشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ - 05December 2017
برپایی دو بیمارستان صحرایی در خاش و ایرانشهر توسط نزاجا
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امير سرتیپ دوم پزشک «شهنام بابلی» معاون بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در حاشيه رزمايش مردم‌ياری محمد رسول الله (ص) ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين رزمايش نيروی زمينی 2 بيمارستان صحرايی در روستای ده رئيس در 80 كيلومتری شهر خاش و بمپور ايرانشهر برپا كرده است.

وی با بیان اینکه در نخستين روز رزمايش بزرگ مردم یاری محمد رسول الله (ص) خدمات مختلفی ارائه شده است، افزود: در بيمارستان صحرایی نیروی زمينی مستقر در ايرانشهر تعداد 2 هزار و 14 ويزيت تخصصی، یک هزار ويزيت عمومی، 368 ويزيت پاراكلينيک، 280 ويزيت داندانپزشكی و ٢٣ عمل جراحی انجام شد.

امیر بابلی تصریح کرد: همچنين در اين بيمارستان یک هزار و 200 نفر نسخه رايگان دارو دريافت كردند.

وی در ادامه تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: در بيمارستان خاش هم یک هزار نفر مراجعه كردند كه از اين تعداد 300 ويزيت پاراكلينيک، 130 ويزيت دندانپزشكی و 2 عمل جراحی و باقي هم مراجعات عمومی بوده است كه يكی از اين عمل‌ها، عمل جراحی مغز و اعصاب بود.

امیر بابلی که عمده مراجعات مردم مناطق محروم شرق و جنوب شرق کشور را  ناشی از عدم رعايت بهداشت عنوان کرد، گفت: بیشترین مراجعات در این 2 روز به جهت ابتلا به بیماری‌های مرتبط با عدم رعایت بهداشت فردی و به جهت کمبود سطح آگاهی از بهداشت فردی است.

وی با اشاره به تلاش در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم منطقه نسبت به مسائل بهداشتی افزود: نبود امكانات باعث شده برخی بیماری‌ها در افراد عمق و نفوذ بیشتری پیدا کند، از این رو سعی شد تا در تمام مدارس منطقه و در بين دانش آموزان بسته‌های بهداشت فردی توزيع و آموزش‌هایی مرتبط با اين حوزه ارائه شود.
 
انتهای پيام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار