مفتی اعظم سوریه:

برخی علما جوانان را به جنگ در سوریه تحریک و فلسطین را رها کردند

شیخ احمد بدرالدین حسون گفت: برخی از علما فلسطین را رها و در مقابل، جوانان را تحریک کردند، تا برای جنگ وارد سوریه شوند.
کد خبر: ۲۷۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 25December 2017

برخی علما جوانان را به جنگ در سوریه تحریک و فلسطین را رها کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین لبنان، اظهار داشت: برخی علما در جهان اسلام، جوانان را به جنگ در سوریه تحریک و فلسطین را رها کردند.

مفتی اعظم جمهوری عربی سوریه  گفت: دلیل این که برخی در حال حاضر در دفاع از قدس سر بلند نکردند و از عرصه به دور هستند، این است که در سوریه شکست خوردند و مردم دیگر سخن‌شان را جدی نمی‌گیرند. سخن ما به آنانی که تشویق به فتنه‌گری کرده‌اند، این است که به اشتباهات‌شان که منشأ جنایات در سوریه و دیگر کشورها شده است، اعتراف کنند.

وی افزود: رئیس‌جمهور بشار اسد گفته است ما از اسلام و هویت عربی خویش دست نمی‌کشیم و زیر بار افکار کسانی که اسلام و عربیت را بدنام کرده‌اند، نمی‌رویم.

مفتی سوریه تصریح کرد: به آن‌هایی که از پشت به سوریه خنجر زده‌اند، می‌گویم بشار اسد، رئیس‌جمهور، شما را طرد نکرده است و زیر بار فشار آمریکا نخواهد رفت.

حسون در خصوص تحولات یمن نیز با بیان این که نیروهای انصارالله از مسلمین هستند، خطاب به کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: با سلاح‌هایی که از آمریکا می‌خرید، با چه کسی خواهید جنگید؟

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها