فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران خبر داد؛

ساخت 50 خانه دائمی در 20 روستای زلزله‌زده کرمانشاه

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از ساخت 50 خانه دائمی در 20 روستای زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از همان ساعات نخست پس از وقوع زلزله تلاش کردیم مردم را در خانه‌های دائمی اسکان بدهیم.
کد خبر: ۲۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 07January 2018

ساخت 50 باب خانه دائمی را در 20 روستای زلزله‌زده کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سردار‌ «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار داشت: سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بلافاصله پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه با اعزام آمبولانس‌ها و نیروهای امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده حضور یافت و با استقرار در روستاهای آسیب‌دیده به توزیع چادر، بسته‌های آب معدنی، مواد غذایی، بهداشتی و امثال آن در بین مردم پرداخت.

وی افزود: از همان ساعات نخست پس از وقوع زلزله به فکر این بودیم که به‌ سرعت مردم را در خانه‌های دائم اسکان بدهیم، اما چون شرایط سخت بود و مردم نیز کانکس‌هایی را برای اسکان آسیب‌دیدگان به منطقه می‌فرستادند و همزمان با کلید‌زدن ساخت خانه‌های دائمی این کانکس‌ها را در بین مردم توزیع می‌کردیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه در راستای سر و سامان دادن به روستاهای آسیب‌دیده در 20 روستا ساخت حدود 50 خانه دائمی توسط سپاه تهران شروع شد، افزود: هم اکنون 2 خانه از این 50 خانه افتتاح شده و اقدامات مربوط به ساخت 25 خانه دیگر که در مرحله پی‌ریزی و خاکریزی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت 23 خانه دائمی دیگر با بیش از 50 درصد پیشرفت در مراحل پایانی است و تلاش می‌شود به‌زودی به مردم تحویل داده شود.

یزدی تصریح کرد: ما به آنچه که از همان روز نخست برای اسکان زلزله‌زدگان، دقت کردیم این بود برای توزیع کانکس و ساخت خانه‌های دائمی از روحانیان ساکن در روستاهای هدف و شورای اسلامی این  روستاها کمک بگیریم.

این مسئول اضافه کرد: خانواده شهدا، مددجویان زیر پوشش نهادهای امدادی، کسانی که بیشترین خسارت دیده‌اند و همچنین افرادی که تعداد زیادی از بستگان خود را از دست داده‌اند برای دریافت کانکس و ساخت خانه‌های دائمی در اولویت قرار داشتند.

وی متذکر شد: 52 روز از حضور ما در روستاهای هدف می‌گذرد که با اعزام 300 نفر از نیروها وظایف خود را انجام داده‌ایم همچنین انتظار می‌رود که  مردم ولایی و همیشه در صحنه برای ساخت خانه‌های دائمی بیشتری در روستاها به ما کمک کنند تا اسکان دائم آسیب دیدگان را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها