جمشید حقیقت‌شناس در نشستی خبری:

مایلیم زیبایی‌های دفاع مقدس را نشان دهیم

دبیر هنری جشنواره تجسمی فجر با اشاره به موضوعات متعددی که هنر‌های تجسمی به آن می‌پردازد، گفت: پرداختن به دفاع مقدس خوب است؛ اما ما نیازمندیم زیبایی‌های دفاع مقدس را در قالب تجسمی در شهر‌ها ارائه دهیم.
کد خبر: ۲۷۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ - 09January 2018

مایلیم زیبایی‌های دفاع مقدس را نشان دهیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری دهمین دوره جشنواره تجسمی فجر صبح امروز (سه شنبه ۱۹ دی ماه) با حضور مجتبی آقایی دبیر کل جشنواره و جمشید حقیقت‌شناس دبیر هنری این جشنواره در موزه هنر‌های معاصر برگزار شد.

حقیقت‌شناس در این نشست اظهار داشت: در داوری‌های دهمین جشنواره هنر‌های تجسمی که در سه مرحله انجام شد تمام آثار توسط شورای هنری به مدت یک هفته بررسی شد و از بین یک هزار و ۶۶۲ اثر، یک هزار و ۶۵ اثر پذیرفته شد. مرحله بعدی، مرحله حضوری بود که ۱۵۹ اثر را انتخاب کردیم و از این تعداد نیز ۹۱ اثر را در بخش فراخوان عمومی انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: ۳۳ اثر از این تعداد متعلق به هنرمندان زن و ۵۸ اثر هم متعلق به هنرمندان مرد بود. هشت اثر نیز در این بخش متعلق به هنرمندان بین المللی از کشور‌های بلژیک، برزیل، بنگلادش، پرو، ترکیه، صربستان و عراق بود.

دبیر هنری دهمین جشنواره هنر‌های تجسمی خاطرنشان کرد: امسال هفت مهمان خارجی از کشور‌های آمریکا، سوئیس، آذربایجان و ایتالیا دعوت شده اند. همچنین دو هنرمند ایرانی که خارج از کشور فعالیت می‌کنند به جشنواره می‌آیند.

حقیقت شناس گفت: ۱۶۸ نفر در بخش فراخوان بین المللی ثبت نام و مجموعا ۲۷ اثر به جشنواره ارسال شد که به مرحله نهایی راه یافتند.

وی افزود: این دوره از جشنواره هنر‌های تجسمی فجر مشکل‌ترین و پیچیده‌ترین دوره بود که از سر گذراندیم و متوجه شدیم لازم است برای این جشنواره زیرساخت‌هایی در نظر گرفته شود.

حقیقت‌شناس اذعان کرد: مردم نمی‌دانند جشنواره تجسمی چیست، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای متخصصان کار نکنیم بلکه جشنواره‌ای ایجاد کنیم تا عامه مردم متوجه آن بشوند.

وی همچنین گفت: اسم جشنواره تجسمی فجر غلط است و باعث عدم ارتباط گیری با مردم می‌شود. یکی دیگر از ایرادات این جشنواره زمان برگزاری آن با تعطیلات جهانی است و این مساله برای ما مشکل زاست. جشنواره تجسمی فجر هنوز اعتبار و جذابیت لازم را ندارد.

حقیقت شناس درباره آثار تجسمی پیرامون دفاع مقدس نیز تاکید کرد: پرداختن به دفاع مقدس خوب است، اما ما نیازمندیم زیبایی‌های دفاع مقدس را در قالب تجسمی در شهر‌ها ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها