عفو بین‌الملل:

مقامات سعودی «سلمان العوده» را خیلی سریع آزاد کنند

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار دینی عربستان که حالش رو به وخامت گذاشته است، شد.
کد خبر: ۲۷۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 19January 2018

عفو بین الملل: مقامات سعودی «سلمان العوده» را خیلی سریع آزاد کنندبه گزارش گروه بین‌ الملل دفاع پرس، به نقل از النشره، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات سعودی خواست که سلمان العوده (از بازداشت شدگان در عربستان و از جمله شخصیت‌های تاثیرگذار دینی و معروف به حمایت از اجرای اصلاحات در این کشور است) را آزاد کند.

بر این اساس، سازمان عفو بین‌ الملل از مقامات سعودی خواست که سلمان العوده را پس از این که وارد بیمارستانی در جده شده است و نگرانی خانواده‌اش را به دنبال داشته است، آزاد کنند.

عفو بین‌ الملل بیان کرد: وضع جسمانی العوده نمایانگر رفتار بد از سوی مقامات سعودی است. خانواده وی از ارتباط با العوده منع شده‌اند. مقامات سعودی باید اجازه ملاقات وی با خانواده‌اش را بدهند. بازداشت قهری و رفتار بد با العوده به مثابه انتقام گیری از وی به سبب بیان مسالمت آمیز دیدگاهایش و نقض قانون بین‌الملل است. به نظر می‌رسد که بازداشت العوده در راستای هجمه گسترده مقامات سعودی ضد آزادی بیان است. همه زندانیانی که به محض بیان دیدگاه‌هایشان به شکل مسالمت آمیز زندانی شده‌اند باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

بنا بر این گزارش، که سلمان العوده از شخصیت‌های تاثیرگذار دینی است که در سپتامبر گذشته بازداشت شده است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار