عباس چاردلی:

منظومه فکری رهبر انقلاب ادامه منظومه فکری امام راحل است

یک استاد دانشگاه گفت: برخی تلاش می‌کنند از اجتهاد شخصی در منظومه‌نویسی بهره ببرند؛ اما در منظومه امام خمینی (ره) چنین نبوده و منظومه فکری رهبر انقلاب ادامه منظومه فکری امام راحل است.
کد خبر: ۲۷۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ - 22January 2018
منظومه فکری رهبر انقلاب ادامه منظومه فکری امام راحل استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای» به قلم عبدالحسین خسروپناه عصر امروز (دوشنبه، ۲ بهمن ماه) با حضور سید جلال دهقانی فیروزآبادی، عباس چاردلی، جعفر درونه، مجید سرسنگی، حسین سلیمی و محمود صلاحی در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

«عباس چاردلی» استاد دانشگاه در این نشست با بیان اینکه منظومه نویسی توسط خیلی از اندیشمندان در دستور کار بوده است، اظهار داشت: برخی تلاش می‌کنند از اجتهاد شخصی در منظومه نویسی بهره ببرند؛ اما در منظومه امام خمینی (ره) چنین نبوده و منظومه فکری رهبر انقلاب ادامه منظومه فکری امام راحل است.

وی گفت: حجت الاسلام خسروپناه در منظومه نویسی روشی را ابداع کرده اند که وارد بحث روش استنباطی شوند. رهبر انقلاب در جمع دانشجویان امام صادق (ع) خطاب به آن‌ها تذکر دادند که منظومه فکری امام راحل را جمع آوری کنند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: سرباز تربیت شده مکتب امام خمینی (ره) یک ویژگی بود و سربازان به دلیل حضور و در صحنه بودن ویژگی‌های بیشتر و برتری دارند.

چاردلی افزود: لفظ «منظومه» برای این کتاب اینگونه است که همان‌گونه که منظومه شمسی خورشیدی دارد و سایرین به دور آن می‌کردند، فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز از این ویژگی برخوردار است؛ چون اگر می‌خواهیم کسی را بشناسیم باید روش، منش و بینش او را بشناسیم.

وی بیان کرد: این کتاب را من با هشت اثر مقایسه کردم. یکی از بهترین فراز‌های این کتاب بحثی است که نویسنده کتاب دال مرکزی را قرار داده و دور این دال چند مدال را قرار داده است که به منش و کنش نورافشانی می‌کند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در تبیین این کتاب همانطور که می‌گویند در اسلام راه را گم نکنیم، باید تمام مبانی را مبتنی بر امام راحل قرار دهیم و در تفسیر این مبانی از رهبر انقلاب بهره ببریم.

انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها