معرفی کتاب؛

«قاب شیدایی»، مشاهده دوران انقلاب و دفاع مقدس از زاویه‌ای دیگر

آلبوم «قاب شیدایی» مجموعه عکس‌های «سعید حاجی‌خانی» در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش هنر‌های تجسمی به طور ویژه تقدیر شد.
کد خبر: ۲۷۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹ - 26February 2018

به گزارش دفاع پرس از زنجان، آلبوم «قاب شیدایی» مجموعه عکس‌های «سعید حاجی‌خانی» در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به چاپ رسیده و در هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش هنر‌های تجسمی به طور ویژه تقدیر شد.

این مجموعه ۱۵۴ قطعه عکس از دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس تا عملیات مرصاد را شامل می‌شود.

حاجی‌خانی که خود از اهالی شهرستان «ابهر» استان زنجان است، بیشتر فعالیت‌های انقلابی و پشتیبانی مردم شهر خود از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در این کتاب به تصویر کشیده است.

تقدیر از آلبوم« قاب شیدایی» در بخش هنرهای تجسمی/////اتونشر

در بخش معرفی عکاس این کتاب آمده است: «پیشه عکاسی پدر، سعید را با دنیای عکس و عکاسی آشنا می‌کند. او ضمن تحصیل دوران ابتدایی در مدرسه «مصطفی زمانی» زمینه ذوقی خود را در کنار پدر محک می‌زند. اولین هدیه مادربزرگ «دوربین آگفای ۱۲۶» از سفر زیارتی مشهد، انگیزه سعید را برای گرفتن عکس بیشتر می‌کند. تقارن نوجوانی سعید با وقایع انقلاب اسلامی، موجب ورود او به متن این اتفاق بزرگ شد...»

این مجموعه عکس، علاوه بر تصاویر پشت صحنه نبرد، تصاویری هم از جبهه‌های هشت سال جنگ تحمیلی، چون خوزستان، سوسنگرد، پاسگاه شرهانی عراق و جاده اهواز را ارائه کرده است.

همچنین، عکس‌هایی هم از استقبال مردم از رزمندگان در ابهر و تشییع پیکر شهیدان در قالب تصاویر مجموعه «قاب شیدایی» وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها