زندانیان فلسطینی دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

زندانیان فلسطینی که بدون محاکمه در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند، تصمیم گرفتند برای مقابله با سیاست‌های ظالمانه این رژیم، دادگاه‌های نظامی را تحریم کنند.
کد خبر: ۲۷۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 14February 2018

زندانیان فلسطینی دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را تحریم کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، شهروندان فلسطینی که در بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه) در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، تصمیم گرفتند دادگاه‌های نظامی این رژیم را تحریم کنند.

«عیسی قراقع» رئیس هیئت رسیدگی به امور اسیران فلسطینی در تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «زندانیان فلسطینی که بدون محاکمه در زندان‌های اسرائیل بازداشت هستند، تصمیم گرفتند برای مقابله با سیاست‌های ظالمانه این رژیم دادگاه‌های نظامی آن را از روز پنجشنبه 15 فوریه تحریم کنند.»

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، قراقع افزود: زندانیان فلسطینی در بیانیه‌ای از وکلای مدافع خود خواستند از ورود به دادگاه‌های اسرائیل خودداری کنند و این موضع باید موضع ملی و مقدمه‌ای برای تحریم همه دادگاه‌های نظامی اسرائیل باشد.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، تل‌آویو می‌تواند هر فرد را بدون تفهیم اتهام و محاکمه به مدت شش ماه زندانی کند و این دوره برای مدت نامعلومی قابل تمدید است. فلسطینی‌ها و فعالان حقوق بشر این تصمیم را نقض آشکار حقوق بشر می‌دانند.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند اقدام اسرائیل در بازداشت اداری فلسطینی‌ها نقض آشکار حقوق اساسی آنان است و این امر یکی از عوامل اصلی اعتراض‌های فلسطینی‌ها ضد اقدامات اسرائیل است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها