شجاعی طباطبایی خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی و طراحی دفاع مقدس و مدافعان حرم/ سرلشکر باقری میهمان ویژه افتتاحیه است

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری از برگزاری نمایشگاه نقاشی و طراحی دفاع مقدس و مدافعان حرم خبر داد و گفت: سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح میهمان ویژه افتتاحیه «آیینه‌های بی‌زنگار» است.
کد خبر: ۲۷۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ - 18February 2018

برگزاری نمایشگاه نقاشی و طراحی دفاع مقدس و مدافعان حرم/ سرلشکر باقری مهمان ویژه افتتاحیه استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری نمایشگاه طراحی و نقاشی «آیینه‌های بی‌زنگار» با حضور سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار شد.

«سیدمسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در ابتدای این نشست اظهار داشت: نمایشگاه نقاشی و طراحی شهدای مدافع حرم و مدافعان حرم با عنوان «آیینه‌های بی‌زنگار» برگزار خواهد شد.

وی گفت: جرقه این نمایشگاه از دیدن آثار «آرش فروغی» هنرمند شهرستانی شکل گرفت. شهید همدانی، شهید باقری، عماد مغنیه و تعدادی از شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم توسط این هنرمند نقاشی شده‌اند.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری تصریح کرد: ابتدا قصد داشتیم این نمایشگاه را انفرادی برگزار کنیم؛ اما هنرمندان زیادی درباره شهدا کار کرده بودند و خوب بود همه هنرمندان در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

شجاعی طباطبایی گفت: وقتی خبر این نمایشگاه اعلام شد، استقبال عجیبی صورت گرفت. علاوه بر نقاشی در حوزه‌های گرافیک، تصویرسازی نیز آثار دیگری هم موجود است؛ اما این نمایشگاه صرفا مختص به طراحی و نقاشی است تا در آینده بخش نمایشگاه برگزار شود. عنوان نمایشگاه نیز توسط علیرضا قزوه انتخاب شده است.

وی افزود: «آیینه‌های بی‌زنگار» عنوان خوبی برای شفافیت شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برای این نمایشگاه است. برخی از آثار این نمایشگاه آرشیوی و بخشی سفارشی نقاشی شده است. در بخش سفارش وقتی مطرح شد مبلغی و هزینه‌ای به هنرمندان پرداخت شود، هنرمندان نپذیرفتند و قبول کردند این کار بدون هیچ هزینه‌ای انجام شود.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری بیان کرد: مصطفی گودرزی، سیدحمید شریفی، حسن روح‌الامین، صابر شیخ رضایی، صادق کنجی، علی ذاکری، محمد اسدی، محمد اسدی جوزانی، حسین براتی، فریبا منوچهری، محمدعلی نادری، رقیه پهلونی از جمله هنرمندان حاضر در این هنرمندان دعوت شده در این نمایشگاه خواهند بود.

شجاعی طباطبایی ادامه داد: حسن روح‌الامین، مصطفی گودرزی و آزادنیا هنرمندانی هستند که آثاری در قلب بوم ارائه خواهند کرد. تصاویری از شهیدان زین‌الدین، همت و همدانی در این نمایشگاه خواهد بود.

وی گفت: خانواده بعضی از این شهدا در نمایشگاه حضور دارند و آثار هنری خلق شده به دست هنرمندان توسط همین هنرمندان به خانواد‌ه‌های شهدا تقدیم خواهد شد.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری گفت: نمایشگاه ساعت 14 روز دوشنبه 30 بهمن افتتاح خواهد شد که در نگارخانه عالی حوزه هنری در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. میهمان ویژه افتتاحیه سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است. حدود 100 اثر از یکصد شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در این نمایشگاه وجود دارد. ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و وظیفه حوزه هنری است درباره آن‌ها کار کند.

شجاعی طباطبایی گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بحث هم‌افزایی جدی گرفته شده است تا بتوانیم جریان‌سازی کنیم. سال آینده جشنواره‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد جشن انقلاب خواهیم داشت و با کمک روایت فتح کار را پیش خواهیم برد.

وی اظهار داشت: کار در حوزه تصویرسازی شهدا نو و جدید است. به دلیل محدودیت فضا و امکانات امکان استفاده از همه هنرمندان را نداشتیم. تصویر احمد متوسلیان توسط حسن روح‌الامین به تصویر کشیده شده است.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری افزود: پرتره‌ای از شهدای حوزه هنری از جمله هادی باغبانی و سعید جان‌بزرگی نیز در این نمایشگاه نقاشی شده است.

 انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها