سازمان بهداشت جهانی:

تعداد آوارگان روهینگیا در بنگلادش از مرز 688 هزار نفر گذشت

سازمان بهداشت جهانی برآورد کرده است که بیش از 688 هزار آواره روهینگیا از اواخر ماه اوت 2017 تاکنون وارد بنگلادش شده‌اند.
کد خبر: ۲۸۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 21February 2018

تعداد آوارگان روهینگیا در بنگلادش از مرز 688 هزار نفر گذشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه (1 اسفندماه) اعلام کرد، از اواخر ماه اوت 2017 تاکنون بیش از 688 هزار آواره روهینگیا از میانمار وارد بنگلادش شده اند. پیش از این نیز 200 هزار آواره روهینگیا در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش زندگی می‌کردند.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع انواع بیماری‌ها در این اردوگاه‌ها هشدار داده است.

این سازمان خواستار افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی 1.3 میلیون آواره در منطقه کاکس بازار بنگلادش شده است.

«پونام ختراپال سینگ» مدیر منطقه جنوب- شرق آسیای سازمان بهداشت جهانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌های زیاد و مهمی از سوی دولت بنگلادش و سایر نهاد‌های بین المللی انجام شده است تا مانع از گسترش و شیوع بیماری‌هایی مثل وبا و دیفتری شوند. ولی با این حال، چالش‌های بزرگی وجود دارد.

وی افزود: پیچیدگی و بزرگی این بحران نیازمند تلاش‌های مداوم و کمک‌های سخاوتمندانه همه کشور‌ها و نهاد‌ها است تا نیاز‌های بهداشتی و درمانی این جمعیت آسیب پذیر تامین شود.

آوارگان روهینگیا حاضر به بازگشت به میانمار نیستند؛ مگر آنکه امنیت آن‌ها تضمین گردد و میانمار به وعده‌های خود برای اعطای حقوق شهروندی به آوارگان روهینگیا عمل کند. آن‌ها همچنین خواستار آن شده‌اند که خانه‌ها، مدارس، مساجدی که توسط ارتش میانمار تخریب یا به آتش کشیده شده، بازسازی شود.

سازمان ملل و آمریکا رسما ارتش میانمار را به پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها