سی‌امین قرار ماهانه فرزندان شهدا در آخرین ماه سال

سی‌امین قرار ماهانه فرزندان شهدا با حضور فرزندان شهدا در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد‌.
کد خبر: ۲۸۰۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ - 22February 2018

سی‌امین قرار ماهانه فرزندان شهدا در آخرین ماه سالبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سی‌امین قرار ماهانه شهدای ماه با حضور فرزندان شهدای دفاع مقدس، پنج‌شنبه (۳ اسفند ۱۳۹۶) در سالن اجتماعات امام‌زاده صالح برگزار شد.

حجت‌الاسلام ری‌شهری در این مراسم اظهار داشت: جلسات قرار ماهانه اتفاق مبارکی است و باید با حمایت و تبلیغ این محافل سعی شود که در همه جای ایران هم برگزار شود. نتیجه برگزاری این جلسات علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا مرور اهداف شهدا است که پیام‌های مختلفی برای همه افراد جامعه از شهروندان عادی تا مسئولان نظام دارند. شهدا با نثار خون خود از جامعه انتظاراتی دارند. اینکه ارزش‌های اسلامی در جامعه مستقر شود. آنها می‌خواهند راه امام حسین همچنان حفظ شود. در راس همه این انتظارات اجرای عدالت اجتماعی است.

وی در ادامه گفت: اگر ارزش عدالت اجتماعی محقق نشود سایر ارزش‌های دیگر نیز استقرار پیدا نخواهند کرد‌. مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان هم تاکید داشتند که در این زمینه کم کاری صورت گرفته است. اساس اسلام رسیدن به عدالت اجتماعی است و این که چرا ما عقب مانده‌ایم سوالی است که مسئولان نظام باید به آن پاسخ دهند. کسی که تمایلات جناحی دارد نمی‌تواند عامل عدالت اجتماعی باشد. اولین قدم پیاده کردن چنین ارزشی کشتن حب قدرت است. با موعظه نمی‌شود عدالت اجتماعی را پیدا کرد. برای جبران عقب ماندگی در این موضوع  تلاش برای کادر سازی است. کسی که عدالت اجتماعی را رعایت نمی‌شناسد نمی‌توان انتظار داشت که بتواند آن را برقرار کند. 

«امیر قلیچ خانی» فرزند شهید قلیچ‌خانی از بانیان این مراسم در ابتدای این قرار ماهانه اظهار داشت: سی‌امین قرار ماهانه فرزندان شهدا به برکت دعای پدرانمان برگزار شد. ما سی ماه تلاش کردیم تا فرزندان و خانواده شهدا همدیگر را پیدا کنند. ماه اسفند یکی از پربارترین قرارهای ماهانه بود که نشان از اعتماد خانواده شهدا به این حرکت خود جوش دارد. چرا که پیش از این و در طول این ۳۰ سال از خانواده‌های شهدا متاسفانه استفاده ابزاری شده است. 

وی در ادامه افرود: خوشبختانه این برنامه هر ماهه راه خود را پیدا کرده و خانواده شهدا هر ماه مراسم سالگرد شهید خود را در کنار دیگر خانواده‌ها برگزار می‌کنند. 

قلیچ‌خانی با اشاره به تغییر نام  سالن اجتماعات امامزاده صالح  گفت: خوشبختانه توانستیم نام سالن اجتماعات را به سالن شهدای فرزندان اسلام تغییر دهیم. نکته مهم این است که فرزندان شهدا باید وحدت و انسجام خود را در بزرگداشت سالگرد شهدا در طول سال حفظ کنند.

«ناصر ابوشریف» از مبارزین فلسطینی گفت: شهادت همیشه برای جامعه اسلامی بهترین راه بوده است. چرا که  شهادت خط خدا و پیامبران خداست. بهترین مثال هم که می‌توان زد واقعه عاشورا است که برای اصلاح دین جدشان به شهادت رسید.  به واسطه شهادت است که می‌توان جامعه اسلامی و دولت اسلامی را اصلاح کرد. انقلاب اسلامی ایران نیز به همین منظور شکل گرفت و چون علیه نظام استکباری حرکت کرده بود به پیروزی رسید. 

وی در ادامه افزود: ملت فلسطین نیز با همین هدف و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کند و هر کس که در این مبارزه کشته شود شهید خواهد بود‌. ملت ایران باید هوشیارانه مثل قبل وحدت خود را حفظ کند ‌و مراقب توطئه‌های دشمنان ایران باشند. من به نیابت از مردم فلسطین نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می‌دارم.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها