در بحث حمایت از شهدا، همیشه مردم جلوتر از مسئولان هستند

یک محقق و پژوهشگر فرهنگی در رابطه با موضوع حمایت از شهدا توسط مسئولان گفت: همیشه مردم از مسئولان جلوتر هستند و این موضوع در بحث حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان نیز مطرح است‌.
کد خبر: ۲۸۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ - 23February 2018

در بحث حمایت از شهدا، همیشه مردم جلوتر از مسئولان هستندالهام ترنیان‌پور در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «پناه حرم» زندگینامه شهید مجید قربانخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌های شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: طی چند تجربه‌ای که بنده در این چندسال داشته‌ام، بیشترین تاثیر در معرفی شهدا و حمایت از خانواده‌های آنان از سوی گروه‌های خودجوش انجام شده است.

ترنیان‌پور با اشاره به گروه‌های خود جوش ادامه داد: این افراد کسانی هستند که دغدغه‌ی شهدا را دارند و به دلیل ارتباط روحی و معنوی با شهدا این امر را وظیفه‌ی خود می‌دانند و علی رغم تمام سختی‌ها، در زمینه معرفی و حمایت از شهدا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هر چند در مواردی مسئولان نیز از اقدامات گروه‌های خودجوش حمایت کرده‌اند اما اصل و شروع این موضوع با آنها نبوده‌ است و توسط مردم انجام شده است.

این محقق اظهار داشت: همیشه مردم از مسئولان جلوتر هستند و این موضوع در بحث حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان نیز مطرح است‌.

وی در ادامه گفت: در بسیاری از موارد هم پیش آمده که گروه‌های خودجوش علی رغم تلاش‌هایشان موفق به دریافت حمایت از مسئولان نشده‌اند.

ترنیان‌پور در رابطه با عدم حمایت مسئولان از گروه‌های خودجوش، بیان کرد: بعضا مردم فیلم‌ها و مستندهایی را از شهدا برای پخش در صدا و سیما تهیه کرده‌اند اما به دلیل عدم داشتن بودجه و نبوده هیچگونه حمایتی، موفق به پخش آنها در تلویزیون نشده‌اند.

وی همچنین در خصوص حمایت صدا و سیما در ساخت برنامه‌هایی با موضوع شهدا، گفت: در میان مدیران صدا و سیما کسانی هستند که از ساخت چنین برنامه‌هایی استقبال کنند اما اگر بخواهیم بصورت کلی عملکرد صدا و سیما را ارزیابی کنیم باید گفت که هنوز این موضوع بسیار جای کار دارد.

این محقق و پژوهشگر در پایان مطرح کرد: به طور کلی حمایت و معرفی شهدا، فعالیت افراد دغدغه‌مند و حمایت مادی و معنوی مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها