مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی از برگزاری پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در استان خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ - 25February 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیاء محمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در جلسه هماهنگی جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در استان اظهار داشت: این جشنواره پنجمین جشنوار‌ه‌ای است که در این استان برگزار می‌شود و هدف از برنامه‌های آن، الگوگیری از رفتار، اخلاق و حماسه حضرت فاطمه (س) در خدمت به ولایت است.

وی در خصوص جزئیات برنامه‌های جشنواره  «اسوه‌های صبر و مقاومت» گفت: در این جشنواره برنامه‌هایی مانند تجلیل از مقام ارزشمند زنان در دفاع مقدس، تبیین نقش مادرانه زنان در دفاع مقدس، جریان سازی فرهنگی بمنظور پرورش روحیه ایثارگری در جامعه شامل ایثار در تمام زمینه‌ها، الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی، تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی را دستور کار خود قرار داده ایم.

وی عنوان کرد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی در خصوص نقش زنان در دوران دفاع مقدس برپا و از دو کتاب در مورد زنان نیز رونمایی می‌شود همچنین کارگاهی برای طراحی چهره شهید و تقدیم آن به مادر یا خانواده آن شهید برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: در این جشنواره بسته‌های فرهنگی اهدا و از خانواده شهیدان حاضر در جشنواره تقدیر می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در دفاع مقدس، تمام جمعیت ۳۵ میلیونی مردم ایران هر کسی به نحوی در پیروزی این جنگ سهیم بودند، گفت: در برگزاری این جشنواره نیز باید هر دستگاهی به اندازه سهم خود و یا حتی بیشتر در برگزاری هرچه بهتر برنامه های جشنواره مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه افرادی برای اختلاف بین شیعه و سنی تلاش می کنند، ادامه داد: برخی نیز در صدد ایجاد تعبیر دیگری از اسلام هستند به عنوان مثال اسلام داعشی، اسلام آمریکایی و یا حتی اسلام طالبانی در افغانستان که هدفشان خشن نشان دادن اسلام است و مسئولیت ما در حال حاضر سنگین‌تر از گذشته است و باید برای نسل فعلی فعالیت‌هایی که در گذشته انجام شده را تبیین کنیم.

امیری با اشاره به حضور ۹ شهید در استان و تشکر از مردم شهیدپرور خراسان شمالی گفت: حضور این شهیدان باعث شد تا خون جدیدی وارد این استان شود و این حضور شهیدان پیام‌هایی برای دشمنان داخلی و خارجی و کسانی که برای کشور توطئه می‌چینند تا انقلاب اسلامی را با گذشتن ۴ دهه یا متوقف کنند و یا مشکلی برای کشور بوجود بیاورند داشت که بدانند تا به الان نتوانستند ضربه‌ای به این کشور وارد کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: در مراسم استقبال از این ۹ شهید کسانی بودند که حتی در زمان شهادت این عزیزان به دنیا نیامدند ولی آنچنان تابوت شهید را بغل گرفته بودند که گویی برادرشان است.

وی وجود پربرکت ولایت فقیه را یک نعمت برای کشور دانست و تصریح کرد: وجود ولایت فقیه باعث شده تا پشتوانه‌ای قوی برای تداوم انقلاب اسلامی داشته باشیم و نقش ایشان همواره در برخورد با مشکلات بسیار موثر است.

در ادامه جلسه هر یک از دستگاه‌ها همکاری و برنامه‌های خود را برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت اعلام کردند. همچنین این جشنواره از سوی واحد مشارکت زنان استان خراسان شمالی برگزار می شود.

هفتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در استان برگزار می شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها