کاظم صدیقی:

مردم انقلابی صف خود را از آشوبگران جدا کردند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در دی ماه عده‌ای از مطالبات مردمی سوءاستفاده کرده و دست به شورش زدند که مردم انقلابی صف خود را جدا کرده و علیه آشوبگران به خیابان آمدند.
کد خبر: ۲۸۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ - 25February 2018
مردم انقلابی صف خود را از آشوبگران جدا کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در مراسم نکوداشت شهدای فاطمیه (عرصه نظم و امنیت) که امروز (یکشنبه ششم اسفندماه) در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد با بیان اینکه خداوند انسان را برای رسیدن به کمال مطلق در بوته آزمایش قرار می‌دهد، اظهار داشت: همه انسان‌ها استعدادی دارند که باید به فعلیت برسد و فعلیت انسان به الهی شدن اوست.
 
وی افزود: برای رسیدن به این هدف خداوند پایگاه‌ها و کیفر‌هایی قرار داده است که اولین آنها کمک می‌کند بشر از رذائل دور شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه عقل ریشه همه سعادت‌هاست، بیان کرد: دین همه ارزش‌ها است و کسی که دین ندارد از ارزش های انسانی بی بهره است.
 
وی با اشاره به نعمت حاکمیت و ولایت گفت: در دین محور همه تمدن‌ها و پیروزی‌ها مسئله امامت است. از این رو حکومت اسلامی ضمانت اجرای قوانین خدا است.
 
آیت الله صدیقی خانواده را زیربنای جامعه دانست و افزود: خانواده در قرآن کریم جایگاه خاصی دارد. دیگر پایگاه تکامل انسان اقتصاد است. جامعه‌ای که اقتصاد و قوام مالی ندارد و گرفتار پریشانی است، خوشبخت نیست.

وی تصریح کرد: برخی همه چیزشان سیاسی است و به ارزش‌ها اعتقادی ندارند و باج می‌دهند تا خود را مطرح کنند. دروغ گفتن برایشان اعتبار ندارد.

آیت الله صدیقی گفت: ما هم باید در زندگی قدم‌هایی برداریم و همه چیر را سیاسی نکنیم. اگر عمل خالص بود کسی سود می‌کند. برای کسی که علیه دین تظاهر می‌کند دین می فرماید حکومت اسلامی باید حد را برای او اجرا کند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: امام زمان حجت خدا بر ما و، ولی فقیه حجت ائمه بر ماست. کسی که در برابر حاکم اسلامی شورش کند و قصد براندازی داشته باشد حکمش اعدام است.

وی با اشاره به پایگاه امنیت در کشور گفت: کسانی که امنیت را بهم می‌ریزند جامعه را به آشوب می‌کشند و دست به اسلحه می‌برند. قرآن می‌فرماید باید مجازات بشوند که مجازات‌های کمی نیست. امنیت از نان واجب‌تر است چراکه دشمنان به دنبال این بوده و هستند که آب خوش از گلوی مردم پایین نرود.

آیت الله صدیقی افزود: نظام مقتدرانه با دشمنان برخورد کرده است. در دی ماه که شورش‌هایی اتفاق افتاد یک هشداری بود که مردم از نظام و دولت مطالبه دارند. باید به وعده‌های داده شده پایبند باشند و مردم به دنبال مطالبه هستند، ولی عده‌ای از این مطالبات سوءاستفاده کرده و دست به شورش زدند اما مردم انقلابی صف خود را جدا کرده و علیه آشوبگران به خیابان آمدند.

وی تصریح کرد: برخی به دنبال بحران سازی بودند و حادثه‌ای پیش آمد و از ظرفیت بالای نظام استفاده کردند و با بهانه واهی کار را به جایی رساندند که کار به شهادت نیرو‌های امنیتی رسید.
 
آیت الله صدیقی بیان کرد: ما در مسائل فرهنگی و خانوادگی لازم است فضای رشد نیروهای امنیتی را فراهم کنیم. دنیا را ناامنی فرا گرفته است اما امنیت کشور حاصل خون شهداست. آن وقت عده ای در خیابان عربده می کشند و با ماشین نیروهای امنیتی را زیر می گیرند که این حرکتی جنگلی است.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها