وزیر خارجه امریکا؛

بحران سوریه منجر به تنش نظامی با روسیه نخواهد شد

وزیر خارجه امریکا بیان کرد حمله نظامی احتمالی امریکا علیه سوریه به منازعه نظامی با روسیه منجر نخواهد شد.
کد خبر: ۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲ - 05September 2013

بحران سوریه منجر به تنش نظامی با روسیه نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نحوه واکنش روسیه به حمله احتمالی امریکا علیه سوریه یکی از موضوعاتی است که مورد توجه محافل سیاسی و رسانه ای قرار دارد و نگرانی هایی نیز در میان کنگره امریکا ایجاد کرده است، به گونه ای که باعث مخالفت برخی از اعضای کنگره با طرح حمله به سوریه به دلیل نگرانی از واکنش نظامی روسیه به این موضوع شده است.

به گزارش خبرگزاری "ریانووستی"، "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا در پاسخ به نگرانی برخی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در مورد واکنش روسیه به حمله علیه سوریه بیان کرد مداخله امریکا در سوریه منجر به جنگ با روسیه نخواهد شد.

جان کری در ادامه سخنان خود با اشاره به گفتگوهای خود با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: روسیه در موضوع سوریه وارد جنگ نخواهد شد. همچنین وی با پذیرش این مساله که روسیه مخالف هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه است و به شدت با این اقدام توسط شورای امنیت نیز مخالفت خواهد کرد عنوان داشت با وجود مخالفت روسیه با اقدام نظامی علیه بشار اسد، این مخالفت منجر به واکنش نظامی و تنش مستقیم این قدرت بزرگ با امریکا نخواهد شد.

گفتنی است طی دو روز گذشته وزیر خارجه و وزیر دفاع امریکا جلسات متعددی را با اعضای سنا و مجلس نمایندگان امریکا با هدف اقناع آنها برای تایید طرح حمله به سوریه برگزار کرده اند و تلاش داشته اند با تکرار اتهامات علیه سوریه موافقت کنگره را در این زمینه کسب نمایند.
 

نظر شما
پربیننده ها