تاکید آلمان بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه

صدراعظم آلمان اعلام کرد با وجود کاهش انتظارات برای حل بحران، به تلاش برای کسب توافقی سیاسی در این رابطه ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷ - 05September 2013

تاکید آلمان بر راه حل سیاسی برای بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که بیشتر کشورهای متحد امریکا مخالفت و یا عدم مشارکت خود در حمله احتمالی امریکا به سوریه را نشان داده اند، "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان با تکرار مواضع این کشور در مورد عدم مشارکت در حمله یکجانبه و بدون مجوز شورای امنیت به سوریه اعلام کرد مخالف حمله به سوریه است و اعتقاد دارد باید در پی کسب راه حلی سیاسی برای بحران سوریه بود.

به گزارش "ترند": آنجلا مرکل در سخنان شب گذشته خود اعلام کرد با وجود کاهش انتظارات در مورد کسب یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه، وی به تلاش های خود برای کسب توافقی میان همه طرفین درگیر در بحران  به خصوص در جریان نشست کشورهای "گروه 20" ادامه خواهد داد.

گفتنی است با وجود این دیدگاه های صدراعظم آلمان، در چند روز گذشته وزیر دفاع آلمان اتهامات کشورهای غربی را علیه سوریه تکرار کرده و به انتقاد شدید از دولت بشار اسد پرداخته بود.

شایان ذکر است در حالی آلمان و برخی از کشورهای غربی دیگر اعلام کرده اند امریکا را در حمله به سوریه همراهی نمی کنند که انتظار می رود موضوع و اختلاف کشورها در رابطه با حمله به سوریه به مساله اصلی در نشست گروه 20 در روسیه تبدیل شود.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار