سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل:

تبیین قدرت دفاعی کشور از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی دشمن از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 20September 2014

تبیین قدرت دفاعی کشور از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اردبیل، سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در نشست صمیمی با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: در یک برهه از زمان، جنگی نابرابر توسط استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران شروع شد و جوانان کشور در طول هشت سال دفاع مقدس از ناموس، دین و ارزشهای الهی و تمامیت ارضی کشور دفاع نمودند.

وی در ادامه با اشاره به نقش ویژهی شهدا در دفاع از اسلام و امت اسلامی گفت: شهدا از حیثیت اسلام و امت اسلامی که جهش و انقلابی نوین را به پرچمداری ملت بزرگ ایران و رهبری حضرت امام شروع کرده بودند، دفاع کردند.

سرهنگ «علی کریمی» خاطر نشان کرد: ما میراثدار مجاهدت ایثارگران و جانفشانی شهدای عزیز و مقاومت ملت بزرگ ایران هستیم و در سایهی امنیت و آرامش آنها که با ایثار خون و جان خود برای ما فراهم کردند، زندگی میکنیم.

وی افزود: چگونه میتوانیم از آنهمه فداکاری و سرمایههای معنوی بگذریم و از راه و هدف آنها پاسداری ننماییم؟

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل گفت: برای شناخت وظیفه و تببین چگونگی تداوم راه شهدا و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس بایستی شناخت دقیقی از دستاوردها و ارزشهای دفاع مقدس بدست بیاوریم.

کریمی ادامه داد: نقش پژوهشگران، هنرمندان و پیشکسوتان و ایثارگران بیش از دیگران است.

وی همچنین هوشیاری و ایستادگی در برابر دشمنان، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین شناخت اهداف و راه و رسم شهدا در زندگی فردی و اجتماعی را از دیگر عوامل تداوم راه شهدا و حفظ دستاوردهای دفاع مقدس دانست و گفت: پیروی از ولایت فقیه که در اکثر وصیتنامههای شهدا به آن اشاره شده و همچنین استفاده از تجربهها و فرهنگ مدیریتی و اجرایی دفاع مقدس برای شکوفایی استعدادهای درونی کشور، وظایفی است که همگی برای ادامهی راه شهدا باید به آن عمل کنیم.

کریمی با اشاره به اهداف بزرگداشت سیوچهارمین سالروز هفته دفاع مقدس گفت: نهادینهسازی آثار، ارزشها و دستاوردهای دفاع مقدس، تبیین درسها و عبرتها از جنگ تحمیلی و همچنین و تبیین قدرت دفاعی کشور برگرفته از دوران دفاع مقدس در بازدارندگی دشمن از اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال است.

وی توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال جدید، واکاوی و برجستهسازی عملیاتهای بزرگ و تأثیرگذار دفاع مقدس و نیز نمایش اقتدار و قدرت نیروهای مسلح در واکنش به یاوهگوییهای استکبار جهانی را از راهبردهای این هفته برشمرد.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به برنامههای عمومی و مشترک هفته بزرگداشت دفاع مقدس گفت: رژهی نیروهای مسلح در 31شهریورماه به میزبانی تیپ 40 مستقل پیاده ارتش، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی نمایشگاه فرهنگی، رزمی کربلای یک از جمله برنامههای محوری هفته دفاع مقدس است.

وی همچنین رونمایی از دو کتاب «سرو سپید» و «مرزداران عاشورایی» از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان را در شهرستانهای خلخال و بیلهسوار از جمله برنامههای دیگر هفته بزرگداشت دفاع مقدس ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، اعزام اکیپهای درمانی به مناطق محروم، برگزاری یادوارههای شهدا، سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه، اجرای صبحگاههای مشترک نیروهای مسلح، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس و همچنین تجلیل از خانوادههای معظم ایثارگران و پخش برنامههای ویژهی دفاع مقدس از صدا و سیما از دیگر برنامههای بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال میباشد.

سرهنگ علی کریمی همچنین ضمن قدردانی از استاندار و فرماندار اردبیل و همچنین فرماندهان نیروهای مسلح استان گفت: انتظار داریم مسئولین فرهنگی استان بیشتر از گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، همت بگمارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم استاندار محترم در مورد تأمین ساختمانی برای انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری دفاع مقدس که در مراسم بزرگداشت سوم خردادماه جاری قول آن را داده بودند، مساعدتهای لازم را معمول دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار