سردار کارگر در گفت‌وگو با شبکه یک سیما خبر داد:

برگزاری ۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور

رئیس ستاد بزرگداشت مراسم هفته دفاع مقدس‌‌ با معرفی برنامه‌های بزرگداشت این هفته، از برگزاری ۵۰۰ برنامه خبر داد که یکی از آنها برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سایر کشورها با هدف انتقال مفاهیم دفاع مقدس به اقصی نقاط جهان است.
کد خبر: ۲۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵ - 21September 2014

برگزاری ۵۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و رئیس ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس، صبح امروز در گفت و گو با شبکه یک سیما با معرفی برخی از برنامههای هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه 31 شهریور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده، برنامه های متنوعی برای این هفته در سراسر کشور تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: 54 برنامه ملی در سراسر کشور برگزار خواهد شد که برخی از این برنامههای شاخص از جمعه هفته پیش آغاز شده و از این دست میتوان به اولین رزمایش گروهها و اقوام مختلف اشاره کرد که با همت بسیج مستضعفین در کرمانشاه برگزار شد.

سردار کارگر افزود: برنامههای هفته دفاع مقدس از دیروز با بزرگداشت شهدای خبرنگار و عکاس دفاع مقدس آغاز شد و امروز نیز نمایشگاهی با موضوع دستآوردهای هفته دفاع مقدس، در مجلس شورای اسلامی و با حضور ریاست محترم مجلس افتتاح میشود ضمن اینکه از 12 ایثارگر در مجلس شورای اسلامی، تجلیل به عمل خواهد آمد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: فردا شاهد برگزاری رژه دفاع مقدس خواهیم بود ضمن اینکه برنامههای هفته دفاع مقدس درصدا و سیما از دیروز شروع شده است، امسال سعی شده که برنامههای بزرگداشت هفته دفاع مقدس تکراری نباشد و سازمان صدا و سیما اعلام کرده که از پخش برنامه های تکراری خودداری خواهد کرد.

سردار کارگر با اشاره به مخاطب شناسی صورت گرفته در طرحریزی هفته دفاع مقدس افزود: کار خاصی که امسال در مجموعه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس صورت پذیرفت مخاطب شناسی جدیدی است که عمدتا شامل نسل جوان جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بارز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال استفاده از حضور هنرمندان است چرا که هنرمندان در برقراری ارتباط با نسل جوان عملکرد مطلوبتری دارند و بهتر می توانند پیامهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: امروز با وجود امکانات مطلوبی که در کشور وجود دارد میتوان انتظار داشت که به پیشرفتهای قابل ملاحظهای برسیم و اگر به نسل جوان اعتماد کنیم و دفاع مقدس را به دست این جوانان بسپاریم آنها به خوبی آن را پرورش خواهند داد.

سردار کارگر بیان داشت: دفاع مقدس تنها به گذشته این ملت مربوط نیست بلکه این موضوع ارتباط مستقیمی با وضعیت فعلی کشور و تهدیدها و تحریمهایی که این کشور را در معرض آسیب قرار داده است، دارد و دفاع مقدس مانند گنجینهای است که ما باید مانند گنجیاب در پی استخراج ذخایر ارزشمند آن باشیم.

رئیس ستاد برگزاری هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برنامههای امسال در بزرگداشت دفاع مقدس برنامههای پرباری است مانند حضور اقوام و اقشار مختلف کشور که به همت سازمان بسیج مستضعفین با رزمایش قشرهای مختلف مردم از 9 استان در هفته گذشته صورت گرفت که فردا این رزمایش در تهران خواهد برگزار خواهد شد و مسئولیت برگزاری آن، امسال به عهده ارتش است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور گفت: در بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس، جشنواره فیلم مقاومت را خواهیم داشت که در ایران و سایر کشورها برگزار میشود و نیز نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس با حضور ناشران و نویسندگان کتب دفاع مقدس برگزار خواهد شد. ضمن اینکه با نهضت ترجمهای که درباره کتاب دفاع مقدس اتفاق افتاده، 4 کتاب از این دست ترجمهها به همراه نویسندههای این کتب در نمایشگاه فرانکفورت معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به نقش فعال رادیو در دفاع مقدس عنوان داشت: با توجه به نقش فعال رادیو در دوران دفاع مقدس امسال برنامههای متنوعی از رادیو پخش میشود همچنین با برنامهریزیهای صورت گرفته قرار بود که نشستی با حضور ریاست محترم جمهوری و مصدومین شیمیایی برگزار شود که با همزمان شدن سفر آقای روحانی به سازمان ملل، این برنامه به بعد از سفر رئیسجمهور موکول شد.

سردار کارگر در همین زمینه گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی خواهیم بود که در برج میلاد تهران برپا میشود ضمن اینکه در سینماهای مختلف در شهرستانها و نیز در خارج از کشور جشنواره فیلم مقاومت پیگیری خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به حجم بالای برنامهها در بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: نزدیک به 500 برنامه با موضوع دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار خواهد شد و برنامهریزی شده است تا در تمامی مساجد برنامههایی با محوریت هفته دفاع مقدس برپا شود و در مدارس نیز زنگ مقاومت به صدا درآید.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلفی شاهد برگزاری بخشهایی از برنامههای هفته دفاع مقدس خواهیم بود اشاره کرد: در 11 کشور نمایشگاه هفته دفاع مقدس برپا میشود و کشور تاجیکستان یکی از این کشورهاست و ما معتقدیم که این نمایشگاهها در معرفی دفاع مقدس به سایر کشورها نقش ارزندهای را ایفا خواهند کرد.

سردار کارگر در پایان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس سند افتخار ماست گفت: جوانان ما در دوران دفاع مقدس از دین، ناموس، تمامیت ارضی و اسلام، با تمام وجودشان دفاع کردند و این امنیت و اقتداری که امروز شاهد آن هستیم برگرفته از همان ایثار و جانفشانیهای دوران دفاع مقدس است، ما در دوران دفاع مقدس دیدیم که افراد با هر مذهب و اعتقادی در این عرصه حضور پیدا میکنند لذا دفاع مقدس  میتواند کلید وحدت بین تمام گروهها و جناحها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار