مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت صیاد شیرازی-4/ سرلشکر صفوی در پاسخ به دفاع پرس:

نیروهای مسلح ملزم به خرید کالاهای ایرانی شدند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از ارسال بخشنامه به نیروهای مسلح برای خرید کالای ایرانی خبر داد و گفت: چنانچه کالای خارجی که مشابه داخلی آن موجود است، خریداری شود بودجه آن پرداخت نمی‌شود.
کد خبر: ۲۸۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ - 10April 2018

نیروهای مسلح ملزم به خرید کالاهای ایرانی شدندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و گرامیداشت 110 شهید شاخص نیروهای مسلح در پاسخ به دفاع پرس درباره کمک نیروهای مسلح به تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کلیدی‌ترین و شاید اصلی‌ترین بحث اقتصاد مقاومتی شاخصه‌ای است که مقام معظم رهبری در سخرانی خود در مشهد مقدس بدان اشاره فرمودند و آن این است که مردم ما کالای ایرانی مصرف کنند.

وی افزود: در این راستا لازم است از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان حمایت شود؛ یعنی باید کالاهایی ساخته شود تا با کالای مشابه خارجی از نظر کیفیت و قیمت قابل مقایسه باشد. در اینجا نقش سازمان استاندارد حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال اگر این سازمان فعال باشد، استانداردی مشخص می‌کرد تا خودروی داخلی و خارجی در یک کیفیت باشد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: به نیروهای مسلح بخشنامه شده است که فقط محصولات داخلی خریداری شود؛ چنانچه کالای خارجی که مشابه داخلی آن موجود است، خریداری شود بودجه آن پرداخت نمی‌شود. نیروهای مسلح، کارمندان دولت و خانواده‌های آن‌ها اگر کالای ایرانی مصرف کنند، نقطه تحولی در حمایت از کالای ایرانی به وجود می‌آید.

وی همچنین گفت: برگزاری مراسم‌های گرامیداشت شهدا رسم خوبی است، برای اینکه با این مراسم‌ها می‌توانیم قدر شهدا را بیشتر بدانیم. شهدا در اندیشه، تفکر، اخلاق و رفتار نمونه بودند و عملکرد آن‌ها در دفاع مقدس باید مورد مطالعه قرار گیرد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی در اندیشه و عمل، انسانی بود که به قرآن، اسلام، سنت رسول‌ الله (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) اعتقاد داشت و آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار می‌داد. همچنین در اخلاق و رفتار، انسانی مردم‌دار و مردم‌یار بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها