سردار کارگر تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت استان‌ها در تدوین «دانشنامه دفاع مقدس»

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشنامه دفاع مقدس پاسخگوی ابهامات و منبع مستند برای پژوهشگران است و ادارات کل حفظ آثار از توان و ظرفیت‌های علمی و فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس در جهت تدوین این امر مهم بهره ببرند.
کد خبر: ۲۸۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ - 13April 2018

ضرورت مشارکت استان‌ها در تدوین «دانشنامه دفاع مقدس»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، سومین همایش منطقه‌ای ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های خوزستان، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، معاونین و رؤسای سازمان‌های بنیاد در اهواز برگزار شد.

سردار کارگر در این همایش با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بنیاد در بخش‌های مختلف مرتبط با دفاع مقدس گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری مسیر حرکت بنیاد است که در این مسیر مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور متعلق به وجود مقدس حضرت سیدالشهداء است و ما همه نوکر ایشان و سرباز ولایتیم.

وی خطاب به کارکنان و پرسنل بنیاد افزود: پرسنل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جایگاه خودشان را در این وضعیت باید بدانند و در این مسیر از حداکثر ظرفیت‌ها در استان‌ها و کشور باید استفاده کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس مرجع علمی دفاع مقدس برای آیندگان است، تصریح کرد: دانشنامه دفاع مقدس پاسخگوی ابهامات و منبع مستند برای پژوهشگران است و ادارات کل حفظ آثار از توان و ظرفیت‌های علمی و فرماندهان نظامی دوران دفاع مقدس در جهت تدوین این امر مهم بهره ببرند.

سردار کارگر در خصوص کارکرد شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انسجام بخشی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نظامی استانی در برنامه‌های مختلف دفاع مقدس از کارکردهای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیته‌های تخصصی این شورا است و بر تشکیل جلسات شورا با حضور استانداران تاکید است.

در این همایش ادارات کل شرکت کننده گزارش جامعی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال 96 در بخش‌های مختلف از جمله پروژه‌های در دست اقدام، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تدوین دانشنامه دفاع مقدس و جمع آوری اسناد و دو واحد درسی آشنایی با دفاع مقدس ارائه و سپس معاونین و رؤسای سازمان‌ها در جهت پیشرفت امور به بحث و بررسی پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها