در سومین نشست «چهل شاهد»؛

تاثیر انقلاب و دفاع مقدس در ادبیات کودک و نوجوان بررسی می‌شود

در سومین نشست تخصصی «چهل شاهد» نقش زنان در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز تاثیر و نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادبیات داستانی کودک و نوجوان بررسی می‌شود.
کد خبر: ۲۸۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ - 21April 2018

تاثیر انقلاب و دفاع مقدس در ادبیات کودک و نوجوان بررسی می‌شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، ساسان والی‌زاده معاون فرهنگی و هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به سومین نشست «چهل شاهد»، اظهار داشت: در سومین نشست «چهل شاهد» که سوم اردیبهشت ماه سال جاری در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود، چهار نفر از اساتید ادبیات داستانی تاثیرات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مضامین و مفاهیم این حوزه در 40 سال گذشته را بررسی خواهند کرد.

ساسان والی‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس که آن را گنجینه و میدان تلاش می‌دانند، افزود: ادبیات پس از انقلاب با ویژگی‌های بارزی از ادبیات ماقبل خود قابل بازشناسی است و در این میان نقش زنان در ادبیات داستانی و ادبیات کودک و نوجوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در دومین میزگرد بررسی 40 سال ادبیات داستانی به این حوزه‌ها می‌پردازیم.

وی عنوان کرد: در این میزگرد که با اجرا و کارشناسی محمد حنیف برگزار می‌شود؛ محمد رضا بایرامی شاخص‌های ادبیات داستانی انقلاب اسلامی را بازگو خواهد کرد و آقای مصطفی رحماندوست 40 سال ادبیات کودک و نوجوان و زهرا زواریان نقش زنان را در ادبیات داستانی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بررسی می‌کنند.

گفتنی است، در سلسله نشست‌های «چهل شاهد» که به بررسی 40 سال هنر و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازد تاکنون دو نشست تخصصی در حوزه  ادبیات داستانی و شعر برگزار شده است.

سومین نشست «چهل شاهد» روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) ساعت 10 صبح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها