احمدی طباطبایی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

عبادتی که «عباس» را به عرش اعلی رساند

مرضیه سادات احمدی طباطبایی درباره خصوصیات اخلاقی شهید «عباس معلمی اوره» گفت: «عباس» اهمیت ویژه‌ای برای نماز اول وقت قائل بود. به خاطر دارم که در جلسه خواستگاری خود زمانی‌که صدای اذان را شنید، پس از عذرخواهی، برای خواندن نماز اول وقت به مسجد رفت و پس از اقامه نماز مجدد به منزل بازگشت.
کد خبر: ۲۸۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ - 14May 2018

«مرضیه سادات احمدی طباطبایی» خاله شهید دکتر «عباس معلمی اوره» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید معلمی اظهار داشت: «عباس» اهمیت ویژه‌ای برای نماز اول وقت قائل بود. به خاطر دارم که در جلسه خواستگاری خود زمانی‌که صدای اذان را شنید، پس از عذرخواهی، برای خواندن نماز اول وقت به مسجد رفت و پس از اقامه نماز مجدد به منزل بازگشت.

وی ادامه داد: عباس در خانواده جایگاه ویژه‌ای داشت و همه وی را قبول داشتند. حتی بچه‌های کوچک فامیل او را دوست داشتند، چراکه عباس برای آن‌ها نیز وقت می‌گذاشت و با آن‎‌ها بازی می‌کرد. روابط اجتماعی بالای عباس زبانزد عام و خاص بود.

طباطبایی توضیح داد: هرگاه به مشکلی برمی‌خوردم، با عباس تماس می‌گرفتم و از وی خواهش می‌کردم که برای من دعا کند. عباس هم می‌گفت: خاله صبوری کن و نماز اول وقت بخوان. با عمل به این دو به هر آن‌چه که بخواهید، می‌رسید.

وی با اشاره به آرزوی قلبی شهید معلمی افزود: عباس همواره آرزوی شهادت داشت و می‌گفت: «شهادت لیاقت می‌خواهد.»

طباطبایی در خصوص وصیت نامه شهید بیان کرد: عباس که به تازگی ازدواج کرده بود، در وصیت‌نامه خود به همسرش می‌گوید: «نرجس جان، وصیتم فقط همین است. نماز اول وقت، نماز اول وقت، نماز اول وقت.»

عبادتی که عباس را به عرش اعلا رساند

به گزارش دفاع پرس، مهاجر الی الله شهید دکتر حاج عباس معلمی اوره درسال ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. وی که دارای مدرک دکتری مکانیک بود، در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی در سمت‌های ریاست دانشکده فنی و مهندسی، مدیر پژوهشی دانشگاه، مدیر گروه رشته‌های مکانیک، مهندسی پزشکی و نهایتاٌ معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا انجام وظیفه می‌کرد و در مهر ماه ۱۳۹۴ در حادثه جانسوز منا در مناسک حج ابراهیمی دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها