چهاردهمین نشست نظامی ایران و عمان-8/ سردار رضایی در جمع خبرنگاران:

نشست چندجانبه در خصوص امنیت خلیج فارس و دریای عمان برگزار شود

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در دیدار با رییس هیات نظامی عمان، درخواست برگزاری نشست‌های دوجانبه و چندجانبه در خصوص امنیت خلیج فارس و دریای عمان مطرح شد.
کد خبر: ۲۸۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ - 06May 2018

نشست چندجانبه در خصوص امنیت خلیج فارس و دریای عمان برگزار شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار هیات نظامی عمان به ریاست معاون رییس ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز مشترک آبی ایران با عمان به طول 671 کیلومتر است و خوشبختانه در سال‌های گذشته تعاملات خوبی با هم داشته‌ایم و کمترین مشکل‌ مرزی را با عمان داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته خوشبختانه هیچگونه تجاوز یا تهاجم در مرز عمان نداشتیم و فقط 3 شناور به اشتباه وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شده بودند که با تذکر به آب‌های خود بازگشتند.

سردار رضایی گفت: در این دیدار بیشتر تعاملات منطقه‌ای بحث شد و آخرین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با مواد مخدر مطرح شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مبارزه با موادمخدر برای کشورهای منطقه به خصوص عمان که در مرزهای شرقی حضور دارد برکاتی داشته است، افزود: در این دیدار فرمانده عمانی از ایران به دلیل مبارزه با موادمخدر و جلوگیری از ترددهای غیر مجاز تقدیر و تشکر کرد.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: بعضی از مناطق همچون خلیج‌ فارس و دریای عمان مشترک هستند و مطالبه ما این بود تا نشست‌های دو یا چندجانبه در این رابطه برگزار شود. برگزاری این نشست‌ها، نقش مهمی در ارتقا امنیت و آرامش منطقه دارد. همچنین در این جلسه در خصوص رفت و آمدهای هیات‌های نظامی و برگزاری رزمایش‌های امداد و نجات دریایی گفت‌وگو شد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای میزبانی از هیات‌ها و برگزاری رزمایش‌ها اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری مرزی ایران و پاکستان بیان داشت: کشور ایران با پاکستان بیش از 800 کیلومتر مرز خاکی و حدود 300 کیلومتر مرز آبی دارد و از دیرباز ارتباط خوبی بین دولت‌ها و ملت‌های دو کشور برقرار بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه به جهت ضعف در کنترل مرزهای مشترک از سوی پاکستان، شاهد ترددهای غیرمجاز، ورود موادمخدر به کشور و تردد اشرار هستیم و چندی پیش در مرز سیستان و بلوچستان حادثه‌ای رخ داد که 2 تن از همرزمانم و 2 نفر از پاسداران سپاه به شهادت رسیدند.

سردار رضایی گفت: خوشبختانه با طرح مطالبات، در 6 ماه گذشته شاهد اقدامات خوبی از سوی دولت پاکستان بودیم و این کشور یگان و امکانات مرزی را در نوار مرزی مشترک متمرکز کرده است؛ ان شاءالله با تعاملات مرزی شاهد حل و فصل برخی مشکلات باشیم.

گفتنی است، در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود بین مسئولان ارشد مرزبانی کشور و هیئت بلندپایه نیروهای مسلح عمان رد و بدل شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها