دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان خبر داد؛

تشکیل ۱۲۸۶ پرونده تصرفات اراضی ملی در کرمان

«دادخدا سالاری» گفت: طی یک سال گذشته هزار و ۵۴۴ هکتار از اراضی ملی از دست زمین خواران و متصرفان آزاد و به دولت و بیت‌المال اعاده شده است.
کد خبر: ۲۸۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 07May 2018

تشکیل 1286 پرونده تصرفات اراضی ملی در کرمانبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «دادخدا سالاری» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع طی یک سال گذشته هزار و ۲۸۶ پرونده متشکله در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی منتهی به صدور حکم و همچنین صدور قرار نهایی دادسرا شده است.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۸۱۸ نفر در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و دستگاه قضایی با قاطعیت و بدون اغماض با متخلفان و زمین خواران برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۸۱ فقره پرونده در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز در دستگاه قضایی استان تشکیل شده است و تعداد ۱۸۱ متهم در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند.

وی میزان اراضی اعاده شده به وضع سابق در حوزه تغییرکاربری غیرمجاز (اراضی کشاورزی) را یک و نیم هکتار اعلام کرد و افزود: ارزش تقریبی اراضی کشاورزی اعاده شده بالغ بر ۱۴۲ میلیارد تومان است.

دادستان کرمان همچنین مساحت اراضی ملی مورد تغییر کاربری را ۲۲۷ هکتار اعلام کرد و گفت: دربازه زمانی یک سال گذشته در راستای حفظ حقوق بیت‌المال، ۱۵۳ مورد قلع و قم بنا داشته‌ایم.

دادستان کرمان در پایان از همکاری سازمان‌ها و نیرو‌های عمل کننده در حفاظت از حقوق بیت‌المال و اراضی دولتی از جمله ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جنوب و شمال استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

خاطرنشان می‌شود طی چند سال گذشته، به طور پیاپی استان کرمان در حوزه صیانت از حقوق بیت‌المال جزو استان‌های برتر و مطرح کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها