ثواب روزه سه روز پایانی ماه شعبان در کلام امام صادق (ع)

امام صادق (ع) در حدیثی به ثواب روزه سه روز پایانی ماه شعبان المعظم اشاره می‌کند.
کد خبر: ۲۹۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ - 13May 2018

ثواب روزه سه روز پایانی ماه شعبان در کلام امام صادق (ع)به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، این روز‌ها شاهد سپری شدن آخرین ساعات پایانی ماه شعبان المعظم هستیم، ماهی که پیامبر اکرم (ص) آن را ماه خویش ‌می‌خواند، ماهی که شانی عظیم‌تر از ماه رجب دارد. ماه رمضان آن‌قدر نزد خداوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که 2 ماه رجب و شعبان را برای تزکیه و شسشتوی قلوب بندگان قرار داد تا با ظاهر و باطنی پاک به میهمانی الهی وارد شویم، اما در این میان اهل بیت (ع) باز هم محبت کردند و ما را به روزه داشتن روز‌های پایانی ماه شعبان دعوت کرده‌اند.

امام صادق (ع) در اهمیت این امر می‌فرماید:

«مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن»؛

هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه 2 ماه پی در پی را برایش محسوب می‏‌کند.

منبع: من لا یحضره الفقیه ج. 2، ص. 94 - امالی صدوق، ص. 670

اهل بیت (ع) به‌عنوان برترین هادیان بشریت، قطعا مصلحت محبان و شیعیانشان را در دنیا و آخرت بیش‌تر از هر کس دیگری می‌دانند. یک رفتار ساده، اما اثرگذار و ارزشی که خوب است به آن اهتمام بورزیم، حرف‌شنوی از ائمه اطهار (ع) حتی در جزیی‌ترین مسایل است.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها