ناصر ابوشریف:

فلسطینی‌ها خواستار بازسازی داخلی فلسطین هستند

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: طرح داخلی فلسطین بعد از پیمان اسلو صدمه دیده و ضربات بسیاری متحمل شده است. بعد از مرگ پیمان اسلو ما باید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را پس بگیریم و یک طرح واحد را تنظیم کنیم.
کد خبر: ۲۹۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 14May 2018

فلسطینیان خواستار بازسازی داخلی فلسطین هستند.به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در چهارمین نشست تخصصی رسانه با عنوان «فلسطین، هفتادمین سال مقاومت برای آزادی» اظهار داشت: پیام ما به رهبران فلسطینی این است که مردم فلسطین اصل هستند و در ابتدا باید مردم فلسطین را در مدنظر داشته باشند و در گام بعد ساختار داخلی فلسطین را بازسازی و طرح‌های سیاسی و مبارزاتی برای حل تمام این چالش‌ها و مشکل‌ها طراحی کنند؛ اما متاسفانه رهبری فلسطین تاکنون اقدامی انجام نداده است.

وی افزود: طرح داخلی فلسطین بعد از پیمان اسلو صدمات بسیاری متحمل شده است و به گفته بسیاری از کارشناسان پیمان اسلو مرده است و باید آنرا دفن کرد. به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را باید پس بگیریم و یک طرح واحدی را تنظیم کنیم. این طرح باید برای ما در اولویت باشد نه به جای این‌که بیاییم طرح‌های مانند قدرتمند کردن غزه یا حکومت واحد و یکپارچه مطرح کنیم. در مقابل باید به کار‌های واقعی بپردازیم و این مسائل از دیدگاه مردم فلسطین در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

ابوشریف خطاب به سازمان ملل متحد گفت: ما معتقدیم سازمان ملل متحد در واقع یک سازمان عادلانه نیست و قدرت‌های بزرگ از گذشته تا امروز بر آن همیشه تاثیر گذاشته‌اند. انتقال سفارت آمریکا به قدس نشان می‌دهد که ترامپ این خطوط را پشت سر گذاشته است و سازمان ملل متحد را نادیده گرفته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در واکنش به سخنان وزیر خارجه بحرین خاطرنشان کرد: اگر در واقع رژیم صهیونیستی رژیمی مقتدر بود هیچ وقت از سخنان وزیر خارجه بحرین که مانند بشکه‌ای بادکرده است خوشحال نمی‌شد. وزیری که نماینده ملتش نیست.

وی در پایان به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشاره‌ کرد و افزود: این اقدام یکی از مهم‌ترین تصمیمات ترامپ بود، چون چهره واقعی نفاق را بر مسلمین و اعراب شناساند و بر سر مردم 2 راهی قرار داد که یک راه حمایت از این تصمیم که همان باطل است و راه مقابل برخورد با این تصمیم ترامپ است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها