علی‌اصغر جعفری در اختتامیه رزمواره مدافعان حرم:

هنرمندان در رزمواره مدافعان حرم نهضت هنری خلق کردند/ عزت اسلام مدیون شهدای مدافع حرم است

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: هنرمندان در طول انقلاب هرگاه جای دفاع از عقاید و مکتب بود متعهدانه برخورد کردند و در این رزمواره نیز هنرمندان با ارسال ۲هزار و صد اثر نهضت هنری خلق کردند.
کد خبر: ۲۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ - 14May 2018

هنرمندان در رزمواره مدافعان حرم نهضت هنری خلق کردند/ عزت اسلام مدیون شهدای مدافع حرم استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین اختتامیه نخستین «رزمواره مدافعان حرم» عصر امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ ماه) با حضور سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

«علی‌اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت حضور خانواده‌های شهدا و هنرمندان، اظهار داشت: حرکت رزمواره مدافعان حرم در حقیقت جشنواره مدافعان حرم است اما ما دیدیم نام جشنواره در قد و قامت مدافعان حرم نبود لذا کلمه رزمواره انتخاب شد تا شانیت این عزیزان حفظ شود.

وی گفت: اولین ثمره این حرکت تجلیل از انسان‌های بزرگ الهی بود که آگاهانه زمان را شناختند و مصلحت اسلام را فهمیدند. در مقطعی که اسلام در درون و بیرون احساس خطر کرد از حریم ولایت و امامت دفاع کردند که عزت امروز ما، به دلیل وجود این عزیزان است. اگر وقت شناسی، ولایت و شهادت طلبی این عزیزان نبود امروز جهان اسلام معلوم نبود چه وضعیتی داشت.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: شهیدان باعث شدند امروز اسلام سربلند باشد و بقا متبرکه حضرت زینب شکوه‌ داشته باشد. اگر این عزیزان نبودند ما جوابی برای تاریخ نداشتیم. ایجاد داعش و تکفیری‌ها همه برای برخورد با جمهوری اسلامی بود که باید با آنها مبارزه می‌شد.

جعفری تاکید کرد: هنرمندان در طول انقلاب هرگاه جای دفاع از عقاید و مکتب بود متعهدانه برخورد کردند و در این رزمواره نیز هنرمندان با ارسال ۲هزار و صد اثر نهضت هنری خلق کردند. در بخش مردمی ۵۱۰ اثر، در بخش رسانه‌ها ۴۶۹ و در بخش موسیقی ۲۰۲ اثر از سال شد که نشان‌دهنده استقبال مهمی بود.

وی بیان کرد: شکل گیری حرکت جمعی غیر سازمانی با احساس مسوولیت برای تجلیل از شهدا، خانواده‌ها و شهدای مدافعان حرم شکل گرفت که به همت معاونت صدای رسانه ملی بود. در بخش معاونت مجازی رسانه ملی نیز همت جدی شکل گرفت و در این حوزه نیز فعالیت‌های عمده‌ای شکل گرفت.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: بسیج صدا و سیما نیز بخش دیداری را دنبال کردند. معاونت مطبوعات وزارت ارشاد نیز در بخش خبرگزاری ‌ها و مطبوعات را پیگیری کردند. بخش هنری وزارت ارشاد، شورای فرهنگ عمومی، سازمان هنری و امور سینمای دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز پیشگام بودند. مجموعه این دستگاه‌ها ستاد مردمی را با عشق و علاقه ایجاد کردند.

جعفری گفت: امیدواریم بتوانیم در دومین دوره این حرکت عظیم بتوانیم بخش بین‌الملل این رزمواره را فعال کنیم تا بتوانیم از هنرمندان جغرافیایی مقاومت بهره ببریم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها